Alla inlägg under mars 2009

Av C&M - 10 mars 2009 00:08

på C;s inlägg som handlar om "var tog dom vägen?"


En låt jag lyssnade på i min barndom ochjag förstår nu varför dom inte slog internationellt;-)

Min gissning är att dom återgick till sina normala yrken.....//Micke

Av C&M - 9 mars 2009 23:10

Pontusbadet i Luleå

En pojke ~6 kommer in i damernas omklädningsrum med sin korta och kraftiga mamma. Pojken får syn på en stor och röd gammaldags våg och blir alldeles överväldigad. Mamman går fort förbi medan pojken stannar framför vågen.
Pojken: Wow! Mamma vilken våg!
Pojken ställer sig på vågen och väger sig.
Pojken: Wow, mamma kom hit!
Mamman är tyst.
Pojken: Mamma kom får du se!
Mamman går dit.
Pojken: Du måste stå på vågen mamma!
Mamman (hyssjande): Nä, kom nu.
Pojken (skriker): Nej du måste!
Mamman ställer sig försiktigt på vågen. Pojken blir grymt imponerad.
Pojken (skriker högt): Wow mamma! Över 100 kilo!


Snacka om invägning!!!

//C

Av C&M - 9 mars 2009 22:45

De slog igenom med "The roof is on fire" (som faktiskt är helt ok) för att några år senare följa upp med den här puckade låten. Men vad hände sen? Kommer de tillbaks? Jag hoppas verkligen inte det?

Av C&M - 9 mars 2009 20:08

Alltså, vi har världens surkärring och gubbe i vårt hus. De bor ovanpå oss och de var ner och gnällde på oss när vi renoverade vår hall. Då hade vi, enligt dem, hållit på och renoverat i flera veckor. Sanningen är att vi hade hållit på i två dagar. Så okristligt höll vi ju på på påskafton också. Gud förbjude! det är ju en lördag och man kan ju ha gäster, vad ska de tänka? skrek de där de stod i sina myskläder.  Detta efter att de hade anklagat oss för att ha renoverat vår hall i flera veckor. Hur kan man renovera en hall i flera veckor? Vi la in golv och klinkers innanför dörren. De som hade renoverat i flera veckor var de som hade köpt en lägenhet längst ner i huset och höll på att renovera hela lägenheten tror jag. När vi sa det trodde inte tanten, som bryter på tyska vilket ger en lite obehaglig känsla, på oss. Hon hävdade att det inte skulle höras upp till dem som bor på fjärde våningen. Men det hördes ju upp till oss!! Det sket de i. Idag kom M hem och berättade att han hade hört kärringen när hon och gubben kommit från tvättstugan och kliver ur hissen på våningen över och halvskriker: Usch!! det luktar Fischk! Hur kan folk steka så..... Hur orkar hon bry sig? Får inte folk laga mat som de vill nu heller? Eller skulle det störa om de hade främmande ikväll? Herregud kärring!!! Flytta till en stuga mitt i skogen om det inte passar att bo i lägenhet och allt som det innebär. Det ska bli så jävla skönt att flytta!!!


Jag försöker att inte lägga mig i och diskutera sånt jag inte vet nåt om, men nog känns det bra att den där läkaren blev släppt? Var det inte något väldigt konstigt över den häktningen? Nu är hon väl fortfarande misstänkt men jag tror de kommer lägga ner det helt. Ungen hade ju fått smärtstillande för att inte ha ont sina sista timmar efter att de drog ur slangarna. Det som har hänt är givetvis otroligt hemskt. Först föds hon i 25e veckan och sedan får hon salt i sig doserat för en vuxen och får hjärnskador. Men det läkarna gjorde, efter gemensamt beslut och tillsammans med föräldrarna som jag förstår, var att låta henne leva av sig själv så länge hon kunde utan att ha ont. Det är väl inget man ska åtalas för eller? Däremot bör ju KS gå igenom hur hon kunde få i sig den mängd saltkoncentration som hon fick. Hur kunde det hända? Flickan hade ju inte en chans. Men om vi ska börja polisanmäla läkare blir det en väldigt skev situation. Det kommer bli en sorts USA där läkare inte vågar göra några ingrepp i rädsla för att bli åtalade.


Det här för mig också in på den kampanj som Tv 4 bedriver mot sjukvården i sverige idag. De granskar vården säger de. Det känns mest som att de vill skrämma upp oss. Visst förekommer det felbehandlingar och det finns arroganta läkare men i det stora tror jag att de flesta läkare gör allt för att behandla på ett bra sätt. Jag har sällan stött på en dålig läkare. Det är klart man ska granska men de kan ju också visa på att det finns bra vård! Jag störde mig lite på Uppdrag Granskning igår. Det var givetvis jättehemskt att kvinnan blev hjärnskadad efter operationen hon genomgick som utfördes av en ST läkare och överläkaren som skulle medverkat under operationen valde att gå på lunch och uträtta ärenden istället för att medverka. Dock gick det inte att fastställa om det var pga att ST läkaren inte fick den hjälp hon behövde under operationen eller om det var komplikationer efter operationen var klar som orsakade skadan. Programledaren sa väldigt lite om det. Överläkaren har fått repremander och har blivit degraderad som jag förstod det.


Så... Då har jag pratat tillräckligt om saker jag inte är tillräckligt insatt i för att utala mig om egentligen =)


Usch, nu svettas jag igen. Febern är nog på väg ner ännu mer nu... hoppas jag. Men det blir nog jobb i morgon hur eller hur... Vill inte vara borta mer.


//C

Av C&M - 9 mars 2009 17:05

Då var de slut. Biljetterna alltså. Till Leksands hemmamatcher i kvalserien såklart! Min Leksands IF älskande pojkvän får för första gången på länge inte se en enda kvalseriematch på hemmaplan i Leksand. Biljetterna var i stort sett slut innan de släpptes. Det är typiskt när det är första gången på flera år som det faktiskt känns som att de ska kunna fixa att gå upp. Till AIK-Leksand på Hovet finns det bara biljetter kvar i AIKs klack. Känns inte som någon höjdare. Så nu finns det bara biljetter kvar mot SSK i Axa sportcenter den nionde april, när kvalserien kanske redan är avgjord. Ska man se den matchen?


//C

Av C&M - 9 mars 2009 16:04

Jag satt precis och läste en tonårsmammas blogg. Hon verkade ganska nöjd med livet och en jättegullig liten bebis. Läste igenom hennes inlägg och kom till ett om sömn. Helt plötsligt verkade hon uppriven över att hon inte har fått sova en hel natt på ett år och därför undrar vad hon trodde när hon skaffade barn. Barn skriker, pratar, skrattar och ska ha mat på dagen, på kvällen OCH på natten. Det trodde jag man visste även som artonåring. Det är bland annat här det blir lite kinkit för mig. Jag och M har varit själva så länge. Bara vi och vi har haft det så bra nästan jämt. Vi sover som vi vill, gör vad vi vill, åker iväg som vi vill (eller tja, åker iväg som vi vill beror mycket på våra snälla pappor och kompisar som ställer upp och tar hand om våra katter som än så länge är våra bebisar). När det bara har varit vi så länge skulle det bli en så stor förändring som jag inte är villig att gå med på. Vill jag vara vaken hela nätterna? Sätta någon annan än M före mig själv? Ge upp hela mig själv i några år för att helt och hållet ta hand om ett liv som inte kan ta hand om sig själv? Eftersom vi bor så långt i från våra familjer skulle vi inte ha några barnvakter att lämna bort ett barn till en helg eller en kväll. Alla som har barn säger att det är det bästa man kan vara med om. Själv funderar jag på om vi är för själviska för att skaffa barn?


//C

Av C&M - 8 mars 2009 23:20

Caroline af Ugglas. Don't get me wrong! tycker det är en jättebra låt! skön och med känsla. Men jag tycker nog att upptempolåtarna är lite roligare och jag gillar när det svänger om vinnaren. Ska man se det ur ett Eurovision Song Contest perspektiv kan det funka med Snälla, Snälla men jag tror Agnes skulle ha ännu större chans. Killar i Eurovision har visat sig gå bort sedan länge, om vi bortser från Ryssland som får röster av helt andra anledningar än vad det är för låt de tävlar med. Nästa vecka smäller det. Då är det stora finalen. Ska bli roligt och jag ser fram emot tävligen. Kör hårt allihop!


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards