Alla inlägg under april 2010

Av C&M - 27 april 2010 21:20

Om nån som läser det här, är en sån som lägger ur växeln vid ett rödljus och väntar sen på grönt innan du lägger i växeln och börjar köra; Skriv en kommentar och förklara hur du tänker och vem som lärt dig det. Tack på förhand.


MVH//Micke

Av C&M - 19 april 2010 23:20

Va fan händer? 2008 års svenska mästare har inte vunnit en match i år, har vid två tillfällen förlorat med 0-3 på hemmaplan och gör absolut inga mål. De ligger på nedflyttningsplats nu. Wtf???!!! Det känns inge kul alls. Sedan de tog steget upp senast har jag varje säsong vara skiträdd för att de ska ramla ur igen. Inte förrän de har tagit över 25 poäng en säsong är jag nöjd. Det brukar räcka för att hålla sig kvar. Inte ens segeråret 2008 var jag säker på att de skulle hålla sig kvar. Jag blev jätteglad att de vann, men jag var mest glad över att de inte åkte ur. I år ser det dock skrämmande illa ut. De lyckas inte vinna mot Åtvidaberg och Mjällby, de tar inte ens poäng hemma mot AIK, Göteborg och Malmö. Det är smått deprimerande att se. De som tidigare hade det mest stabila försvarsspelet och gjorde mest mål i hela serien läcker helt plötsligt som ett såll och är helt torra framåt. Något måste göras! Vad har hänt med vår backlinje? Jag tycker de ska gå tillbaks till grunden, det de var bäst på från början och gjorde Kalmar till ett vinnande lag: försvarsspelet. Täpp till bakåt, kontra framåt. Tråkiga Kalmar. Det funkade ju flera säsonger. Sen fick de några målgörare, la om spelet, gjorde mål och vann SM guld. Visst gjorde de mål förra året, flest av alla faktiskt, utan Cesar, Viktor, David och Rasmus Elm (de stack visserligen efter halva säsongen men kalmar gjorde mål ändå) men de släppte även in många mål Det håller inte. De måste komma igång, hitta grunderna och börja göra mål! De får bara inte åka ur.


Tråkiga Kalmar, ja vi e tråkiga Kalmar...


//C

Av C&M - 18 april 2010 19:59

Hur kan helgen gå så fort när man inte gör något speciellt? Igår gjorde vi... ja, vad gjorde vi? Ingenting tror jag. En sväng ut och sen hem igen och glo på tv hela kvällen. Men guuuuuud va det är skönt.

Va fasen har jag gjort med texten? Är den inte liten?

Idag har vi i och för sig hunnit med att handla lite, köpa kratta, kratta gräsmattan, tvätta fönster, möblera om i sovrummet(det var inge mysigt där) och gjort en stek i lergryta. Shit va gott det var. Nu blir det en riktigt slapparkväll med HIMYM och Big bang theory.

Jag hörde om en urdersökning som säger att 95% av alla bliförare tycker att de är utomordentligt duktiga på att köra bil. Jag kan tala om för i alla fall 70% av alla de idioterna att de inte kör som gudar. Långt ifrån. Det gör mig mörkrädd att de flesta alltså tycker att de kör bil bra eftersom jag dagligen stöter på folk som kör som idioter, inte använder blinkers, ligger i röven på andra, kör mot rött, pratar i mobil och sminkar sig samtidigt i bilen osv. Dessa människor är inte bra bilförare. Jag säger inte att jag kör bäst, men jag använder i alla fall blinkers och sminkar mig och pratar inte i telefon samtidigt. Jag försöker hålla avståndet och kör inte mot rött. Det finns säkert andra saker jag gör som kvalificerar mig till en sämre förare. Men det finns fan de som är sämre!!!!!

Nä, nu måste jag njuta av söndagskvällen och hoppas att nästa vecka blir en bra vecka. I alla fall de första fyra dagarna, fredagen blir inge kul. Håller tummarna för måndag och tisdag. Det blir spännande.

//C

Av C&M - 18 april 2010 00:53

Oj vad jag började känna mig gammal nu. Hörde en gammal dänga som jag gillade en gång i tiden och såg att den kom 1996. Den gamla goda tiden. Och nu är det ett avsnitt av Arkiv X. Min favvoserie när jag var yngre. Det tar mig tillbaks till gymnasiet och högstadiet. Det var en hel evighet sen. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte saknar den tiden. Allt var så enkelt då, inget ansvar och inga större probelm. Det man tyckte var problem då skulle inte kvalificera sig som probelm idag. Kanske som mindre oangelägenheter men inte jag skulle ta mig tid att grubbla över. Idag konsumeras nästan hela livet av de probelm man har. Man lägger ner så mycket tid på att lösa probelm att man glömmer bort att ta vara på det man tycker är kul och det som gör livet till en rolig resa. Ska det vara så? Vad hände? När man är liten säger vuxna till en att man ska vara glad för att man inte är vuxen. Ta vara på tiden säger de. Tyvärr förstår man inte hur sant det är förrän det är försent.


Jag gillar Arkiv X, jag såg i stort sett varenda avsnitt. Det övernaturliga, utomjordingar och sånt... det gillar jag. Avsnittet som går nu känner jag igen, men kan inte riktigt placera hur det slutar. Vi såg senaste filmen, I want to believe, på bio för ett tag sen. Den var inge vidare dock. Tråkigt, för jag ville att den skulle vara bra. Ja, ja... jag får nöja mig med serien.


//C

Av C&M - 16 april 2010 20:55

Ibland blir inte saker som man vill. Varför inte då? det är lite irriterande. och sen kan jag tycka att vissa saker är väldigt orättvisa och kränkande. Men sånt ska man väl försöka lägga åt sidan och skita i. Se framåt istället och hoppas på det bästa.


Min favvo guns låt tror jag det här är... inte bästa kvalitén men roligare med ett sånt här klipp än bara en bild och en låt.



//C

Av C&M - 15 april 2010 19:13

Såg framsidan på Expressens nya bilaga "Extra" idag. Där säger Linda Rosing; "Jag vågar inte mig ut på stan, jag ser ju ut som en anka". Kommer hon på det nu? När man såg henne första gången efter Big Brother och hon förstorat läpparna, dvs flera år sedan, så fick hon smeknamnet Daffy Anka av oss.   

Känns inte som hon är den skarpaste kniven i lådan. Men hellre Daffy Anka än Anna Anka.


//M

Av C&M - 13 april 2010 23:02

Äntligen så kommer dom överrens om nåt. Mycket är de oense om, de två blocken, men en sak har dom i alla fall gått samman om och det är bra. Viktigt att visa att SD;s människosyn inte tolereras och att de som styr statuerar exempel. Klart att det finns rötägg i alla partier men känns som de i alla fall ser Sverige som mångkulturellt.


Förresten så jobbar Lisa Frost på SMHI...Tycker det var lite kul.  


//M


Av C&M - 13 april 2010 19:47

Datamus har väl all hört talas om men....   Varm och mysig dator....sen får man ju uppmärksamhet med  


Nu börjar solen skina på eftermiddagarna och gräset kommer fram och då intensifieras katternas tjat om att gå ut. Särskilt Zlatan drygjamar och går fram till verandafönstret och tittar manande på oss och vill ut.   Och såklart kan man inte neka dom lite frisk luft. På med kopplen och upp med dörren. Brutus sticker ut som ett skott och myser i solen och njuter i fulla drag.....men Zlatan, som tjatat mest och varit dryg gör så här;

 

Han går in efter nån minut och sätter sig och tittar ut! Blir inte klok på katten. Att kunna gnälla och jama så hjärtskärande efter nåt så mycket och sen inte utnyttja det...Mycket underligt. Men söta är dom.

//M

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards