Alla inlägg under maj 2009

Av C&M - 31 maj 2009 22:29

Shit vilken skön helg vi har haft. Shopping, solning, grillning, singstar och en cykelrunda. I fredags efter jobbet gav vi oss ut på grill och utemöblerjakt. Vi hittade en på Coop som vi drog hem. Det blev pizza på kvällen från vårt nya favoritpizzaställe, Lilla röd, här i Skälby/Barkarby. Igår gav vi oss ut på utemöbeldynor/nattuksbordsjakt. Vi har numera nattduksbord, något som vi inte har haft sen vi bodde i råcksta. När vi kom hem skulle vi börja sätta ihop grillen och nattduksborden och utemöblerna vi köpte i fredags. Det gick bra, men när M skulle börja med grillen upptäckte han att det inte fanns en enda skruv med till grillen. så han fick ge sig iväg på skruvjakt. Det slutade med att han fick köpa en ny grill på ett annat Coop och vi fick lämna tillbaks den vi köpte i fredags. När han väl hade en grill med skruvar gick det bra att sätta ihop den och vi hade en riktigt trevlig grillkväll i går. Vår nya granne satt och såg ganska avundsjuk ut måste jag säga. Vi grillade entrecote och marinerade dem i BBQ glace innan. Det blev så jäkla gott.                                                                      
  Här får Mia å David vara med på ett par bilder                                                   
                                                  
         

 

De snören ni ser är någon utav katterna som har snört in sig fullständigt i bord och stolar...


Som efterrätt grillade vi marshmallows... Till höger i bild kan man se benen på vår nya granne som satt och suktade efter vår mat. De flyttade in igår och i förrgår. Medans hon härjade runt i lägenheten och plockade så satt han på altanen och drack öl... jämställt....

 


Idag satt vi ute på altanen i värmen och åt brunch när vi hade vaknat... eller brunch och brunch, spagetticarbonara. Vi det lungt en stund och sen drog vi ut på en cykeltur. Vi trampade runt en i över en timme och runt en mil tror jag. Sen åkte vi till Kista och jag shoppade lite och M var å klippte sig. Därefter åkte vi och lämnade tillbaks grillen som saknade skruvar. Ikävll blev det tacos. 


Det var jäkligt roligt att Robin Söderling vann över Nadal, men jag har haft lite svårt för Söderling för han har ju alltid varit så hetlevrad och töntig på banan. Tennis är ju något av en gentlemannasport och då tycker jag inte att man ska bete sig som han har gjort tidigare. Vi får väl se om han har ändrat på sig. Kalmar FF vann idag igen. Det går ganska bra nu för Mästarna. Heja kalmars röda bröder, spela nu så kulan glöder!! FF, FF, FF...  Nu är det uppehåll i över en månad... Skittråkit. Det ska spelas nåt jäkla juniormästerskap i nåt land.... Får väl se hur det går... Jag tror Elm vinner hela mästerkskapet åt sverige ;)


//C


Av C&M - 29 maj 2009 23:28

Det har varit en jobbig vecka. Jag är så trött nu. Sitter å kollar på Bodyguard. förstår inte riktigt slutet på den filmen. Får de varandra eller inte? Det framgår inte tydligt. Jag hatar filmer där slutet inte framgår tydligt!


Nu har vi äntligen fått iordning på bokhyllorna ställt upp alla böcker. Så skönt! dessutom har vi köpt utemöbler och en gasolgrill idag. Ska blir så kul att sätta ihop dem och grilla i morgon. Det ska ju bli så härligt väder. Vi köpte nåt skrangel från IKEA. Får väl se hur länge de håller men de var nätta men ganska fina och eftersom uteplatsen inte är så jättestor blir det bra med dem. Vi har köpt sån där grillolja också så vi ska stå och penlsa köttet i morgon. Det ska bli så kul! Vår förebild är den här killen:


//C

Av C&M - 27 maj 2009 22:06

Ska verkligen Cathrine Heigel(stavar hon så?) lämna serien? Det verkar så. Vad tråkit i så fall. Det är något hopplöst med den serien. Jag börjar grina i stort sett varje gång. Idag hade jag, om jag inte hållit mig i skinnet, kunnat börja stortjuta efter tio minuter. Jag höll mig dock, och det gick bra ända tills bröllopet. Då brast det. Sketan oxå.


Nu är det snart torsdag. Veckan är snart slut. Så skönt! Jag måste sova i helgen. Fattar inte varför jag är så jäkla trött. Måste varit en ansträngande vecka förra veckan. 


I morse kom det några hantverkare som skulle byta hällen på vår spis. det var någon skada i den som besikningsmannen påpekade. De fixade det, bytte hällen och idag skulle vi använda ugnen. Vad hände då? Jo ungen började låta som ett propellerplan... Vi fattar inte vad som hände men jag kan satsa lite pengar på att den inte ska låta på det sättet. Va fasen har de gjort med spisen undrar jag? Blir att ringa bosch i morgon...


Champions leuage final i kväll, Barca gjorde precis 2-0 och det ser ut som att det är avgjort. De lär vinna, Barca som på övertid tog sig vidare från semifinalen. Roligt för dem, men Manchester United gör ingen bra match. När man tittar på den här matchen är lite tråkit att tänka ett svenskt lag aldrig kommer kunna spela en Champions leuage final. Finns inte en möjlighet att ett svenskt lag skulle kunna bli så bra. Om de blev så bra, fan va överlägsna de skulle vara i allsvenskan då. Så kassa som kalmar är just nu så kommer de åka ur i första omgången i kvalet till C.L Sad but true...


//C

Av C&M - 26 maj 2009 20:53

Har lille M fått. Stackars killen. Han ser ut som ringaren i Notre Dame när han går runt. Höger axel höjd och höger höft som skjuter ut och lite lätt framåtlutad. Tycker så synd om honom.


Jag är så trött idag. när klockan ringde i morse hade jag verkligen ingen lust att kliva upp. Jag sov så gott när klockan ringde. Tröttheten sitter kvar sen flytten och allt plock i helgen. återhämtningen är det lite sådär med. Och ibland är det så kul att jobba, särskilt när folk är arga och elaka. Då vill man bara slänga på luren men det kan man inte utan får lyssna och ta emot att folk spyr galla på en. Det är faktiskt inte så roligt men det får man väl leva med. nu hoppas jag att resten av veckan går lika fort som början av veckan har gått. 


Nu är det dags för Desperate Housewives. Spännande!


//C

Av C&M - 25 maj 2009 21:53

Här sitter man och tittar på buskis... måndag kväll, vad trött jag är. Vi har haft en mycket trevlig kväll när mia och david kom hit och inspekterade lägenheten. Vi bjöd på lite mat och de bjöd på efterrätt. Nu är det snart dax för sporten.


Vi är ute efter att köpa en gasolgrill till en skaplig penning. På lördag blir det att grilla och käka på vår träbelagda altan om M är tillräckligt fit for fight  i ryggen. Den verkar jag gett upp lite nu. Stackars killen!


I går lyckades Kalmar FF knipa åt sig en poängborta mot Gais. Det var väl inte sådär jättebra. Det är ju bra att de tar poäng, men vi skulle behöva ta några fler trepoängare. Att vinna i år igen är ju ganska kört  nu, men det är så viktigt att de får ordning på spelet tills de ska spela eruopacupspel. Det är ju för 17 champions leauge kval snart.


Just nu visar Canal+ Charlie Wilson's war. En riktigt bra film! det är en såndär film som man kan se flera gånger. Se den om du inte redan har sett den. Se den igen om du har sett den tidigare!


Usch, nu var det länge sedan jag tränade. I och för sig körde vi ganska hårt med flytten förra veckan, men det kunde kanske vara dax att träna lite snart igen.


//C

Av C&M - 24 maj 2009 22:08

i nya lägenheten. Nu börjar helgen ta slut och det är ny vecka i morgon. Jag kommer längta hem hela tiden när jag är på jobbet =(

 

Bilden ovan är från vår fredagstacoskväll. I går satt jag upp en tavla över soffan så det ser inte lika tomt ut där nu...

 

Titta så fin Brutus är. Han tycker det är såååå roligt att vara ute. Blomlådan blev lite sådär men det ser ganska fint ut eller hur?


Väldigt mycket spring och bus ute ger väldigt trötta katter

 


//C

Av C&M - 24 maj 2009 15:22

Nu mysesr jag och katterna på uteplatsen. Jag sitter i och för sig en bit ut på gruset i solen och de håller sig i skuggan men det är så skönt att bara kunna öppna altandörren och gå ut i solen. Igår planterade jag som sagt lite blommor. Det blev väl inte jättebra men det finns i alla fall blommor här ute nu och det är trevlig. Vi behöver lite nya utemöbler. De vita i plast som vi har är inte så väldigt roliga.

 


Det är väl snart dax att ge sig i väg och handla lite. Sitter och surfar utan sladd till datorn så battteriet tar väl slut snart. Fan, jag vill inte gå och jobba i morgon, jag vill sitta här i solen och njuta! Men det går ju inte. Dock är det inte allt för långt kvar till semester nu =)


//C


 

Av C&M - 23 maj 2009 19:40

Nu har vi börjat bo in oss i nya lägenheten. Vi har bott här sedan i onsdags och flyttat och städat och grejat. Jag är helt slut i benen och i mina knän. Det är något som inte står rätt till med mitt högra knä. Det gör så ont. Måste kanske kolla det någon gång. M verkar inte ha någon gräns. Han har grejat med lägenheten non stop sen vi flyttade in. Nu håller han på att fixa till inne i förrådet och ser tilla tt vi kan göra det till ett förråd/gästrum. Men fasen vad vi trivs här. Det är så fint och i dag har vi varit och köpt blommor och krukor till uteplatsen så jag har planterat blommor ikväll. Just nu sitter jag och tar det lugnt och letar krafter för att ställa mig och laga mat. Tar mig ett glas vitt vin också, det är jäkligt ovanligt! Jag hittade en nyhet på systemet; Grove Street, Sonoma County Chardonnay 2006. Ett väldigt gott vin från USA. 7000 solar...


Det är så kul att se katterna gå ut i sitt koppel. Det är helt tvärt om än jag trodde det skulle vara. Jag trodde Zlatan skulle vara tuff och Brutus feg. Men jag hade fel. Z vågar knappt gå ut. Han sitter innanför dörren och tittar ut. Vågar han sig ut så springer han in fort som 17 om det låter på något sätt som han inte är van vid. Brutus går runt som om han aldrig gjort något annat. Helst skulle jag vilja släppa dem helt, jag tror inte något skulle kunna hända dem här typ bli överkörda. Men jag litar inte på folk. Det finns så mycket knäppa människor som inte drar sig för att vara elaka mot djur. Och katter har ju en förmåga att gå in i folks trädgårdar och kissa i sandlådor och rabatter. Jag ger hellre katterna lite längre löplina så de kan gå runt här. Brutus älskar att vara ute. Han myser så! 


Just nu surfar jag på någon annans internet. Jag vet inte vems... Vi skaffade bärbart internet från 3 för vi trodde att det skulle funka ungefär som att ha ett fast internet på ca 8 mbit. Vi hade fel. Det funkar inte alls här ute hos oss. Det är skittråkit. Nu måste vi skaffa com hems dyra bredband istället. Det är en jäkla tur att 3 har den har nöjd kundgarantin de har så vi har möjlighet att lämna tillbaks det vi har köpt. Ska kolla upp det så att det verkligen stämmer.


Nu har mina knän nästan slutat värka, så nu är det dax att göra mat.

M hälsar!!


//C 



Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards