Alla inlägg den 17 maj 2009

Av C&M - 17 maj 2009 23:06

Här kommer lite nya bilder på lägenheten. Det känns lite surrealistiskt att vi ska flytta in nu. Lite ledsamt är det allt, men det ska bli skönt att komma till något större och nyare.

 

Garderoben ska inte stå där i mitten av rummet. Inte har man något vidvinkelobjektiv på mobilen heller så rummet ser ganska litet ut, men det är det inte. Inte jättestort men större än nu.


//C

Av C&M - 17 maj 2009 21:58

Det var många som blev mästare i går. Man united gick upp på ointagliga 87 poäng och vann premier leauge. Barca blev spanska mästare och Inter blev mästare i kavaj när Milan förlorade mot Udinese. Grattis säger vi till Zlatan som för femte året i rad blev Italiensk mästare. Lite annorlunda att det avgörs så på samma dag. Kalmar däremot förlorade mot Göteborg. Det var inte så kul men de spelade tydligen bra, och gjorde mål på IFK. Det är det inga som har gjort på ullevi i år. 


Att en låt kan sätta sig i huvudet som Fairytale har gjort är helt sanslöst. Den är ju hur gullig som helst. Det kommer nog dröja länge innan det kommer en låt i sammanhanget som går hem i hela europa. Grattis Alexander Rybak och Norge. Hoppas ni har bättre presentatörer nästa år än de i semifinalerna i Ryssland. Dessutom hoppas jag att de sätter ihop ett bättre mellanspel! Galna ryssar som visar att de fortfarande är starka. "they're not gonna get us" sjunger de samtidigt som de rullar ut stridsflyget... hur känns det?


Förutom Alexander gillade jag låten nedan, Islands bidrag verkade gå hem också men jag tyckte nog den var lite tråkig. Hon var jätteduktig men nja....


//C

Av C&M - 17 maj 2009 14:03

Var det någon högoddsare att det inte skulle gå så bra för Malena? Nä, jag tycker nog inte det. Det var jättekul att hon gick vidare till finalen, men ljudet var ju piss och jag tror inte europa är så förtjust i operapop. Hon är grym på att sjunga, herregud vilket djup hon har i rösten. När jag kommer upp i de tonerna hon sjunger är det ljust och pipigt. Jag är välidgt impad av sångerskor som kan sjunga sådär. Själv hade jag en dröm en gång om att gå operahögskolan och åka till italien och bli operasångerska. Av någon anledning blev det aldrig något av det, undrar varför he,he....


Det här med två semifinaler är bra tycker jag, det blir lagomt med låtar i varje program och man kan låtarna lite i finalen och har hunnit bilda en uppfattning redan. Dessutom sållar man bort den mesta skiten! Det stora minuset nu är att det är över 40 länder som ska rösta. Det tar ju sån jälva tid!!!! så vi hade vår egen melodifestival i går. Söng singstar så det dånade om det. Bra lät det ju inte, men roligt var det. Vi drack appletini och martini och hade en kul kväll.


Det var väl helt rätt att Alexander Rybak vann tycker jag. Det var den bästa låten och hade tydligen nåt som tilltalade hela europa. Var det något land han inte fick poäng av? Efter honom gillade jag armeninen tror jag det var, Jan Jan hette  den va? Arash låt var inge vidare men det var ju kul att den fick så höga poäng, han är ju svensk!


I dag blir det packa och packa. Vi tog några nya bilder när vi var å kollade på lägenheten i onsdags, det kommer nya här snart. 


//C

Ovido - Quiz & Flashcards