Alla inlägg den 21 maj 2009

Av C&M - 21 maj 2009 23:01

Nu sitter vi här i vår nya lägenhet. Shit va stort det är jämfört med vår förra boning! Vi har ett riktigt kök nu, vi har ett köksbord! Bara det är ju sanslöst. Dessutom har vi en uteplats. Hur trevligt som helst. Synd att man måste gå och jobba i morgon, jag skulle helst vilja vara hemma och fortsätta plocka och njuta av nya lägenheten.


Igår gick vi upp tidigt och hämtade nycklarna till lägenheten. Vi fick börja flytta in vid tvåtiden så vi plockade lite sedan åkte vi över till Ikea, köpte lite persienner och åt lunch. Därefter var det dax att påbörja flytten. Vi hyrde vagnen i fyra timmar och var klara på i stort sett det. det blev en vända med bilarna också, men sedan var vi klara. Kvällen ägnades åt att plocka upp, och vi fick upp väldigt mycket. I dag har vi städat och hämtat duschväggarna som M ska sätta upp i morgon. Han har mycket att göra i morgon, blir en jobbdag trots att han är ledig. 


Det är skönt att det bara är en dag och sedan helg, då har man mer tid att få i ordning här hemma. Nu är det snart sänggående, jag är trött som en gnu och jag ska orka jobba i morgon. Dessutom har jag grymt ont i mina knän och i min rygg. Det känns som jag är en 70årig kärring, stel och öm i kroppen. Fan va det är jobbigt att flytta... men nu är det klart...


//C

Ovido - Quiz & Flashcards