Alla inlägg den 18 maj 2009

Av C&M - 18 maj 2009 22:35

Idag var den ännu en måndag. Dagarna, veckorna, månaderna går utan att man kan göra något åt det. Det skulle vara roligare om man var mer nöjd med livet än vad jag är men vissa saker är som de är och det kan man inte göra något åt just nu. Nån gång kanske, men inte i dagsläget. Idag har vi köpt nya duschväggar till vår lägenhet. Den var fin, köpte den på Bauhaus, det blir nog snyggt i nya lägenheten. Vi har packat och packat och packat och packat men jag tycker bara det blir mer och mer grejor framme. Det tar ju aldrig slut! smågrejor som ligger överallt som man inte vet i vilken kartong man ska lägga dem i. Fan va kläder jag har, det är sanslöst, och de flesta vill jag inte använda. De är för flua, för stora eller för tråkiga. Jag orkar inte packa mer nu. M sitter och plockar stackarn, men förra gången flyttade var det jag som packade ner allt. Lite payback kanske? Nä då, jag hjälper till och packar, men M är den praktiska av oss och är superbäst på att organisera. i morgon kommer pappa, då ska vi förbereda det sista innan flytten sen bär det av de många kilometrarna till nya lägenheten. Ska bli så roligt, men lite sorgligt också...


//C

Ovido - Quiz & Flashcards