Alla inlägg under maj 2009

Av C&M - 12 maj 2009 22:50

Vad har presentatören för frisör?? han borde skaffa en annan! han ser ut som att han har stoppat huvudet i en stor brylkrämtunna!


Va roligt att Malena gick vidare! nu blir det drinkkväll på lördag!


//C

Av C&M - 12 maj 2009 22:45

Det där mellanspelet jag såg just på schlagern. Vad fan var det???? Ska ryssarna ta över världen igen eller? Vi behöver ju inte göra narr av dem med tingeling, det gör de så bra själva! herregud!!!! tagga ner med storhetsvansinnet en stund. Förövrigt tycker jag första semifinalen har varit otroligt dålig. Kassa låtar, dålig produktion och dåliga nummer. Hoppas Malena går vidare trots det usla ljudet och att semifinal två har bättre låtar.


//C

Av C&M - 11 maj 2009 23:15

Efter torsdagens jobbiga besked var jag hemma i fredags. Jag klarade inte av att jobba. Med det jobb jag har hade det varit för svårt. Helgen var också ganska svår, men vi försökte ha tankarna på annat, som flytten. vi åkte runt och letade duschväggar och diskmaskiner. Det är ju mycket som ska göras nu inför. Fixa diskmaskin, leta virke till alltanen och hitta utemöbler. Vi får ta det lite som det kommer. Det är inte många dagar kvar innan flytten nu och vi har varit jättedåliga på att packa. Det blir stressigt nu. Vi skrev på papperen för lägenheten i typ, oktober och det har ju känts som vi har haft hur mycket tid som helst på oss. Nu är flytten nästan här och tiden har gått så jäkla fort. Så är det alltid. I går var vi på ikea och drog sedan en sväng till Kista. Vi sov länge.


I morgon ska jag klippa mig. Det ska bli skönt! på onsdag ska vi beskita lägenheten. Ska bli så spännande. Sen är det bara en vecka till inflytt. Idag träffade vi lilla mamma, hon är på utbildning i Täby. Nåt om psykiatri, jag vet inte vad. Så vi gick runt i täby centrum. Jag shoppade en vit skjorta och så fick jag ett par jättefina chloé skor av mamma! Tack älskade mamma!


Nu är det sovdax. Ny arbetsdag i morgon. Förhoppningsvis nya kunder också för de jag pratade med idag var övervägande elaka och arga.


//C

Av C&M - 8 maj 2009 08:57

Jag har inte så många bilder från resan upp till Kramfors 2005 på den här datorn, de ligger på vår gamla burk och sitter i fotoalbumen, det enda jag har är detta.

Vi står utanför lillstugan som Mona och Krister har på sin tomt, där bodde vi och sov i väldigt sköna sängar i en vecka. Det är en hemsk bild på mig men det kan man hoppa över att tänka på tycker jag.

 //C



Av C&M - 7 maj 2009 23:38

Eller, det är inte min riktiga farbror men min fasters man, Kricka... Han gick bort i förrgår =( mamma ringde och berättade i kväll. Vad lessen jag blev. Tyvärr har jag inte haft någon direkt kontakt med min släkt i Kramfors de senaste åren, men vi var uppe och hälsade på 2005, det var jättetrevligt och kul och det känns jätteviktigt nu när han har gått bort. Att vi åkte upp och träffades och bodde hos Mona och Kricka i en vecka, det är på något sätt plåster på såren. Att jag faktiskt träffade honom för inte allt för många år sedan. Det blir ju tyvärr inte så många resor upp dit nu, och man träffar tråkigt nog släkten mest på begravningar nu för tiden. 2005 var vi som sagt upp och då träffade vi alla utan några begravningar inblandade. Det borde man göra oftare, men jag har ju min släkt och mina vänner i Kalmar, och Micke har sitt i Dalarna. När man är ledig så  blir det inte så mycket till övers för att åka norrut. Nu blir det att träffa återstoden av släkten på en begravning igen. Fan va tråkigt!! Trots att vi har haft så lite kontakt känns det jättejobbigt. Det känns som en del av min barndom dog tillsammans med honom. Helt sjukt. De, han och Mona, var en så stor del av den. Hoppas du vilar i frid...


//C

Av C&M - 7 maj 2009 21:50

när kunder beter sig som de gör. Idag har jag prata med jättetrevliga kunder men det överskuggas av en annan. Jag ska inte gå in i detalj på det men det är en kund jag aldrig mer vill prata med. Personangrepp och hot känns inte ok. Fy på er människor som beter er på det sättet!! Det är inte liv och död det handlar om.


KALMAR FF, tjoho!! vilken utskåpning igår. Som negativt fan valde jag att inte gå på matchen igår. Jag trodde inte riktigt på seger. Trots vinsten mot häcken sist så trodde jag inte att de skulle lyckas vinna igen. De visade mig att jag hade fel och som de gjorde det! 4-1, och tobbe carlsson, vilken hjälte. Nu måste ju kalmar skriva kontrakt med honom som räcker mer än till sommaren. Det är ju sedan han kom tillbaks som vi har börjat vinna igen. Mästarna är tillbaks! 


Det går bra för sverige nu. 2-0 och 11 minuter från att få förlora i semin mot Kanada.  Jäkla kanada. De har så mycket fördelar med sig. I matchen mot Lettland hade de ju domarna med sig hela tiden. Nu blev det 2-1. vilket jävla slarv. i fem mot tre. och utvisning för sverige. Vad fan. Vilka jälva kalle anka domare. Fan va dåliga de har varit åt alla håll och kanter. 


Nu håller vi tummarna!!


//C

Av C&M - 5 maj 2009 20:20

Åh vad gott det ska bli. Masade mig iväg till gymmet i dag efter jobbet, har inte tränat sen i onsdags och helgen i kalmar gör under för fettet. Pizza, gyros , goda pajer hos maria, mmmm allt gott. Och så lite godis, och grillat med potatissallad till det. Dessutom blev det ju tårta på Tims födelsedag. Så nog mår kroppen kalas allt....


Idag blir det ris och kyckling i paprika och chili creme fräsh. Gottis! och en spännande sallad på rivna morötter och sallad...


Det regnar ganska rejält här och Com Hem verkar ha fått tokspatt, alla tv kanaler utom 1, 2 och 4 är borta. Hemsidan ligger också nere. Verka ha blivit nåt ordentligt tjall. Idag ska vi även inviga våra nya bestick. Vi köpte nya när vi var i kalmar, 12 av varje små och stora skedar, knivar, gafflar, köttknivar och latteskedar. Dom är jättefina, tyvärr har jag lite svårt att skiljas från det gamla, men det går nog.


//C

Av C&M - 3 maj 2009 23:12

Har kommit hem från Kalmar nu, och det är lite småtråkigt. Jag tycker om att vara där nere och hälsa på. Bo hos mamma och känna mig lite bortskämd och omhändertagen, kanske känner jag mig som när jag var yngre och vill inte släppa det... vad vet jag. Nu var det jobbigt att komma hem igen. Långt ifrån familjen och lilla Tim. Det känns som livet är ganska tråkigt just nu. Man går till jobbet och gör samma sak dag ut och dag in. Upp tidigt och sen hjälpa kunder hela dagen. Jag tror det här med jag man måste kilva upp tidigt varje dag stör mig lite. Det gör att jag har svårt att sova ordentlig, jag får ångest för att jag inte ska vakna i tid. Svettas och vaknar ofta gör jag vilket gör att jag aldrig får sova ordentligt. Någonstans läste jag någongång om A och B männsikor. A människor tycker om att kliva upp på morgonen och de är kvällströtta. Det presterar bättre på dagtid och gör bäst i från sig på prov på förmiddagen. B människor (drygt 70% av befolkningen tror jag) tycker inte om att kliva upp tidigt, de presterar bättre på eftermiddag och kväll och klarar prov bäst mellan 7 och 8 på kvällen har jag för mig. Det här tycker jag är väldigt intressant. Om den undersökningen stämmer spenderar majoriteten av oss männsiskor sitt liv i ett rutmönster som inte passar dem. Det känns inte helt rättvist och genomtänkt. Jag undrar om jag inte skulle må bättre av att få sova tills jag vaknar på morgonen och gå till jobbet senare, typ vid 10 eller 11. Nackdelen är ju då att man måste jobba mycket längre. Nu har jag ganska tur i och med att mitt nuvarande jobb har arbetstider 8.30 till 17 vilket innebär att jag kan kliva upp halv åtta. Tittar man däremot på min sambo, som kliver upp vid halv sex på morgonen, så behöver han runt fem till sex timmars sömn per natt. Han sover som en stock varje natt och klagar aldrig. Jag vet att han gärna skulle sova längre varje dag men han masar sig upp, dag efter dag. Jag är impad. Men jag skulle nog må lite bättre av att få sova lite längre.


Lite ont i en tand har jag också. Jag kan inte riktigt urskilja vilken det är, eller så funderar jag på om jag trycker ihop käkarna när jag sover och att det gör att jag får ont i över och underkäken. Jag har lite ont på höger sida av underkäken också. Måste väl gå till tandläkaren. Det är jag nervös för. Inte för själva tandläkaren, utan för vad det kan komma att kosta =(


//C

Ovido - Quiz & Flashcards