Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Arkiv X

Av C&M - 18 april 2010 00:53

Oj vad jag började känna mig gammal nu. Hörde en gammal dänga som jag gillade en gång i tiden och såg att den kom 1996. Den gamla goda tiden. Och nu är det ett avsnitt av Arkiv X. Min favvoserie när jag var yngre. Det tar mig tillbaks till gymnasiet och högstadiet. Det var en hel evighet sen. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte saknar den tiden. Allt var så enkelt då, inget ansvar och inga större probelm. Det man tyckte var problem då skulle inte kvalificera sig som probelm idag. Kanske som mindre oangelägenheter men inte jag skulle ta mig tid att grubbla över. Idag konsumeras nästan hela livet av de probelm man har. Man lägger ner så mycket tid på att lösa probelm att man glömmer bort att ta vara på det man tycker är kul och det som gör livet till en rolig resa. Ska det vara så? Vad hände? När man är liten säger vuxna till en att man ska vara glad för att man inte är vuxen. Ta vara på tiden säger de. Tyvärr förstår man inte hur sant det är förrän det är försent.


Jag gillar Arkiv X, jag såg i stort sett varenda avsnitt. Det övernaturliga, utomjordingar och sånt... det gillar jag. Avsnittet som går nu känner jag igen, men kan inte riktigt placera hur det slutar. Vi såg senaste filmen, I want to believe, på bio för ett tag sen. Den var inge vidare dock. Tråkigt, för jag ville att den skulle vara bra. Ja, ja... jag får nöja mig med serien.


//C

 
 
Johan

Johan

18 april 2010 01:27

haha X-files va gammal man är ///Johan ps fin blogg

http://www.applet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Ovido - Quiz & Flashcards