Alla inlägg den 21 mars 2009

Av C&M - 21 mars 2009 23:02

När jag ändå skrev om dom då måste jag lägga ut några bilder. Våra sötnosar.

Av C&M - 21 mars 2009 22:21

En härlig lördag har det varigt. Lugn och skön med mycket skidor och så lite fotboll såhär på försäsongen (eller tja, allsvenskan drar ju snart igång) som slutatde med vinst för Kalmar FF! Så rooooligt! Vi åkte iväg en sväng och tittade på datorer på Media Markt och sen drog vi en sväng till Kista Galleria. Den gallerian är inte särskilt rolig. Väldigt fyrkantig och småtråkig. Och det är väldigt mycket folk på helgerna. Men det är öppet till 21 vilket gör att man kan strosa där på lördagseftermiddagen/kvällen när man inte har något speciellt för sig. Tyvärr är det helgen innan löning vilket gör att kontot inte är fullproppat och man får kika, inte köpa.


På måndag har jag bokat provträning på nautilus, nu jävlar ska jag köra igång. Får lite hjälp med friskvårdsbidrag från jobbet så nu ska jag börja träna. Jag blir kanske lite piggare om jag börjar röra på mig och det blir kanske lättare att bli av med några kilon. 


Jag längtar efter lite långledigt nu, påsk närmar sig. Då ska vi åka till Dalarna och hälsa på, om det fortfarande finns snö blir det nog lite skidåkning också. Våren är skön med tanke på de lediga dagarna som smyger sig in: påsk, valborg, kristi himmelsfärd och 6e juni(fast det är en lördag iår) gör att det går lite snabbare fram till semestern. På valborgsmässoafton fyller systersonen Tim år och vi tar ledigt den 29e för att kunna åka ner och fira killen som blir fyra år. Fan vad tiden går fort. Han var ju nyss bebis. Nu har han haft massa problem med förkylning och feber, så hög att han har varit på akuten, och sen åkte han på vattkoppor. Stackars liten.  Men det känns lite tråkigt att inte åka ner till mamma över påsk. Vi var inte nere förra året heller, då jobbade jag på påskaftonsnatten. Påsk är lite som julen, de flesta åker hem för att hälsa på så man har chansen att träffa folk som man träffar sällan annars. Dessutom tror jag mamma tycker det är kul att ha sällskap vid påsk, jag vet inte varför det känns bara så. Tyvärr så har vi katterna som gör det knepigt att åka iväg. I vanliga fall brukar våra snälla sjöstansvänner hjälpa oss med att kolla till dem i fall vi åker iväg en helg. Men just vid långhelger så åker de självklart iväg de också, och då blir det svårt för oss att lämna Brutus och Zlatan längre än två nätter. Så vi åker till Dalarna, det går fortare att åka upp dit och då kan man åka över två nätter men få ut mer av tiden. 


Imorgon tror jag vi ska åka och kolla lite på skidutrustningar, pjäxor och skidor. Jag funderar på om man ska investera i lite sånt nu när det är rea och jag har lite extra pengar. Det är skitkul att åka men åker ju så sällan nu. När jag var liten åkte vi skidor varje vinter, och vi bodde ju i Kramfors där det finns bättre förutsättningar för sånt. Jag har för mig att jag var ganska duktigt också. Hade vi bott kvar där uppe hade jag nog hållit på med utförsåkning och satsat på det om det hade visat sig att jag var tillräckligt duktig.


Imorgon är det en ny skiddag! tjoho!


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards