Alla inlägg den 8 mars 2009

Av C&M - 8 mars 2009 23:20

Caroline af Ugglas. Don't get me wrong! tycker det är en jättebra låt! skön och med känsla. Men jag tycker nog att upptempolåtarna är lite roligare och jag gillar när det svänger om vinnaren. Ska man se det ur ett Eurovision Song Contest perspektiv kan det funka med Snälla, Snälla men jag tror Agnes skulle ha ännu större chans. Killar i Eurovision har visat sig gå bort sedan länge, om vi bortser från Ryssland som får röster av helt andra anledningar än vad det är för låt de tävlar med. Nästa vecka smäller det. Då är det stora finalen. Ska bli roligt och jag ser fram emot tävligen. Kör hårt allihop!


//C

Av C&M - 8 mars 2009 23:10

Vi har precis slutat titta på en film som var 1 timme och 34 minuter lång men det kändes som den var tre timmar. Alla skämt gick lite för långt och den var väldigt barnslig. Självklart kunde jag ha väntat mig att det skulle vara så när det är Will Farell men att John C. Reilly skulle vara barnslig på den här nivån trodde jag inte. Visst, några gånger skrattade jag och M skrattade ganska mycket, men känslan är ändå att jag har förlorat en och en halv timme av mitt liv på en skitfilm.... Step Brothers


//C

Av C&M - 8 mars 2009 20:51

Jag tycker det är så himla roligt att det går bra för mellanbror Elm i hans nya klubb Heerenveen i Holland. Sex mål på de lite mer än två månader han har varit i klubben är riktigt bra. Enligt mig kommer Elm bli en riktigt stor spelare och vi kommer få se honom i landslaget flera år framöver. Förmodligen tillsammans med Rasmus Elm, som är den riktiga talangen. Han har potential att bli riktigt, riktigt stor. Kritikerna pratar om att Kalmar kommer gå dåligt i år för att vi förlorade Viktor Elm. Jag säger att så länge vi har Rasmus kvar kommer det gå bra om bara de andra håller sig hela och friska.


Vidare på temat vart tog dom vägen? Här är en låt som har vandrat runt i min hjärna i över tio år. Den poppar upp lite då och då. Men var tog de vägen efter den här låten?


Av C&M - 8 mars 2009 15:24

Hur får man bukt med svår acne?




Ta hemohes...finnarna försvinner i två år...hahahahaha


//Micke







Av C&M - 8 mars 2009 14:43

Sitter här och hostar lungorna ur mig tror jag. Fan att man inte kan bli frisk. Nu börjar jag oroa mig för imorgon. Ska jag behöva sjukskriva mig igen? Vilken arbetsgivare gillar någon som är sjuk två gånger på de första sex veckorna? Fan, fan, fan!!! Men man ska inte ropa hej än. Jag kan vara frisk i morgonbitti. Som pricken över i:t fick man ju påhälsning igår också av det där som kommer en gång i månaden. Som om jag orkar med det nu också?


Det var jäkligt roligt att Charlotte Kalla gjorde bra i från sig i Lathtis. Men jag kan inte låta bli att få obehagliga känslor av Finland när det gäller skidåkning. Den så kallade Hemohes skandalen slog hårt. Jag trodde aldrig att Mika Myllylä och Jari Isometsä skulle vara dopade. Norge, Sverige och Finland var innan Lathis 2001 de länder jag inte trodde hade dopade åkare. Va fel jag hade. Flera finska skidåkare ertappades med hemohes i kroppen, ett medels om används för att dölja bloddopning. Det sprider en svart dimma över de finska åkarna än idag. I synnerhet Virpi Kuitunen som var en av de som  ertappades och stängdes av. Vad säger att hon är ren idag? Om hon är ren idag, hur mycket av dopningen kan hon dra nytta av idag. Tävlar de som har varit avstängda för doping på samma vilkor som de som är rena?


Jag är lite splittrad i denna fråga. Min filosofi är att alla förtjänar en andra chans. Vad det än gäller. Därför tycker jag inte om mig själv när jag tvivlar på föredetta dopade idrottare. De kan ju fortfarande dra nytta av det de fick ut av dopingen. Träning, muskler och uthållighet. Men skulle man inte ge alla en andra chans? Jag vet inte...


En sak vet jag dock. Idrotten måste ta tag i den systematiska dopingen som pågår inom alla idrotter. Det har gått så långt nu så jag tror att det enda sättet att få bukt med det är att stänga av hela nationer om det är fler än två utövare som dopar sig. Eller något åt det hållet. För stora nationer som Ryssland spelar det ingen roll om en eller två åkare försvinner. Det måste bli mer kännbart!


Jag avslutar med ytterligare en grupp som dök upp och försvann fortare än man kan ropa Hemohes. Det här är The Sounds. De gjorde en skiva sedan försvann de. Har för mig att de släppte en skiva till men den kom inte i närheten av den första.


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards