Alla inlägg den 5 mars 2009

Av C&M - 5 mars 2009 22:53

Han är fullkomligt underbar. De oneliners han producerar är helt otroliga. Eller jag bör nog rätta mig. Det är två av ABCs manliga nyhetsuppläsare som har många roliga kommentarer för sig. Ted Wigren och Peter Salander tror jag de heter. För ett tag sedan läste en av dem upp ett telegram om en man som var onykter och hade gjort något. Han beskrev mannen som "såkallat dyngrak" vilken är en otroligt skön kommentar och idag kallade han en byggnad på djurgården för en "gammal surdeg". Jag kan inte på rak arm komma på vad Ted Wigren har sagt, men de har förgyllt många ABC sändningar. More Ted and Peter to the people!


Idag var den en mässa på Stockholmsmässan och en kille på jobbet hade kontakt med en kille som var där. Killen som var på mässan skickade ett meddelande som innehöll följande: Hört från en chef till en anställd "Hurry up or I'll fucking fire you! direkt efter gick samme chef till nästa kille och sa Ta av dig de där jävla hörlurarna och den där jävla kepsen annars får du sparken" Lite stressad kille kanske??


Idag har vi spelat badminton, var ganska kul. Det blev 3-2 i set till M. Men jag vet att han spelar lite snällare mot mig än vad han skulle göra mot andra så det känns inte som jag vinner mina set helt fair. Känns som jag får lite handikap. Fast ett set vann jag idag. Blev så jäkla arg när det gick så dåligt (M hade vunnit två raka) så jag gick in och köttade. Då vann jag med 11-4. Ganska stolt över det. M hade inte en susning då. Jag var riktigt taggad. Sen när jag hade vunnit tappade jag den där riktiga gnistan och det gick lite sådär. 


Imorgon ska jag träffa mor och faster inne istan. Mamma brukar åka till min farbror och faster ibland och då tar de ofta en tur upp hit och gör stan. Ska bli trevligt att träffas och fika och kika lite. Det skulle vara kul att ha mamma och familjen så nära så man kan träffas över dagen och veta att de är så nära så man kan träffas snart igen. Dock kommer mamma hit den 7e april och den 8e ska vi titta på Jeff Dunham, otroligt rolig buktalare. Sen åker vi ner när min otroligt charmige systerson fyller 4 år. 2008 var första året han verkligen förstod vad julen var, i alla fall som 3,5 åringar uppfattar den, och han var så söt när han gick runt och kollade på paketen. Han var så gullig som bara tittade, han rörde inga innan klapputdelningen. Gullunge.


//C



Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards