Alla inlägg den 4 mars 2009

Av C&M - 4 mars 2009 21:55

Äntligen har seriesäsongen börjat. Två och en halv män  på måndagar, Desperate Housewives på tisdagar som följs av Christine. På onsdagar är det Grey's Anatomy och på torsdagar är det Sveriges värsta bilförare och snart drar Fringe igång. Då finns det något varje kväll att vila ögonen på. Det är härligt. Jag kan inte riktigt förstå de som laddar hem hela säsonger och kollar alla avsnitt i en följd. Det är ju en del avgrejen med att se på serier, att man måste vänta till nästa vecka innan man får se nästa. Gillar man inte det kan man ju hyra en film, det tar inte lika lång tid att titta på. Men smaken är väl som baken, delad.


Jag måste säga att jag stör mig lite på den här Pirate Bay grejen. Att folk seriöst kan tycka att det absolut inte är något fel på att ladda ner upphovsrättsskyddat material kan jag inte greppa. Att en film som kostar massa miljoner att göra, ska gå att titta på helt gratis rimmar inte helt rätt. Jag hoppas att filmbolagen och musikbranschen kommer på något sätt att fixa till det här annars kommer musik och film som vi känner till det inte existera tror jag. Släpp all musik ett bolag har så man kan ladda ner den mot en mindre summa, gör samma sak med film. Så tror jag man skulle kunna stoppa en stor del av nerladdningen. Inte all, men en del. Däremot kan jag inte tänka mig som står åtalade blir fällda, det verkar ju som de har blivit åtalade för helt fel grejor. Vi får väl se vad som händer.


Gällande chinos så tycker jag nog det är ganska snyggt, men så fort jag ser dem upprullade på någon tänker jag åttiotal och jag har mycket svårt för hur hårt åttitalet kommer tillbaks. Minns inte folk hur jävla illa det modet till stor del var?


Igår bokade vi resa till Zakynthos. Här ska vi bo. Ön ska vara lite turistig, men vi hoppas att det inte ska vara så illa i September. Det ska bli så  härligt! 


//C


Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards