Alla inlägg den 2 mars 2009

Av C&M - 2 mars 2009 23:45

mot min sambos tidigare inlägg. Precis som Långben i "Road Rage" är jag inte....helt i alla fall. Kanske lite.....Men, och det är ett stort men, så kan de flesta inte köra bil utan bara låtsas att de kan...eller ännu värre, tror att de kan köra bil. Har ett suverärnt tips till biltillverkarna som har dåliga tider i krisens spår; Gör blinkersen till extrautrustning som man kan välja till sin bil. För 95% av svenskarna som kör bil har så in i förfärligen svårt att använde den lilla spaken som sitter så nära, så nära ratten, där handen faktiskt är när man kör.


HUR SVÅRT OCH JOBBIGT ÄR DET ATT, I GOD TID INNAN MAN SKA SVÄNGA, STRÄCKA UT SITT VÄNSTRA PEKFINGER OCH VISA FÖR DOM RUNTOMKRING ÅT VILKET HÅLL MAN SKA??!!!


Vilka enorma pengar som saab och andra fabrikanter av bilar kan spara på detta.


Och en sak till. Varför tar folk så långtid på sig vid trafikljus? I synnerhet i stockholm har jag märkt. Dom står vi rödljuset och väntar på grönt. Och om man har viss rutin så har man koll på i vilken ordning ljusen brukar slå om. Dvs oftast i ordningen korsande trafik (om man står vid rött själv) sedan grön pil till höger och sen blir det ens egen tur. Men nu verkar ju vissa ha dålig koll på det......Och sen har dom även dålig koll på vad som kommer efter det gula ljuset. För då verkar det som att det gröna ljuset kommer som en överraskning.


För då är det dags att lägga i växeln, gasa, titta en extra gång att det verkligen är grönt, kolla att växeln är i för att vara riktigt säker, kolla om det är grönt för det kan ju vara nåt skumt.....SNÄLLA NÅN...SKA NI HA SKRIFTLIGT PÅ ATT DET BLIR GRÖNT???? Blir galen.....Ha växeln i, det sliter inte så mycket på kopplingen att ha växeln i och vänta med kopplingen nere......Har aldrig haft problem med nån koppling under dessa 13 år jag kört bil och då har jag haft växeln i vid varje trafikljus och det är inte precis några nya bilar jag ägt. Konstigt att jag klarat mig så bra.....

När man står först vid ett trafikljus och det blir grönt så drar jag iväg så fort jag kan så att så många som möjligt ska hinna med i intervallet men märker ju att det inte hjälper någon. För nog så ser jag i backspegeln att den som stått efter mig står kvar och verkar mest förvånad över att jag vågade åka direkt när det slog om till grönt. Märkligt....


Så....Långt inlägg men skönt att skriva av sig om det och kommer absolut få nån reaktion av C imorgon när hon läser detta....Förmodligen negativ ;-) Löv U C.......Och sen skulle jag gärna få nån kommentar som kanske känner sig träffad av det jag skrev och som mot förmodan skulle orka läsa ända hit.


Dags att sova....Tack för mig.. God natt//Micke



Av C&M - 2 mars 2009 22:50

Dagen har varit lång och jobbig fast ändå kort. På jobbet gick stressen i vågor. Ibland var det ingen som ringde, stundtals var det massor som ringde. Det kändes som att det var samma frågor hela tiden. Jag undrar om det har varit ovanligt många funktionsfel i helgen. Personligen tror jag att kylan påverkar och gör att många enheter inte gör som de ska. Det blir ju för fasen kallt överallt. Inomhus, innanför kläderna, i duschen. ÖVERALLT. Så jobbigt kallt just nu. Jag skulle ge vad som helst (nästan) för ett badkar. Det skulle vara så underbart skönt att kunna slänga sig i ett varmt bad när det är så här kallt. Just nu är mina lår iskalla även fast jag har varit inomhus hela kvällen. My kingdom for a badkar!


Efter jobbet idag blev det storhandling. Oj vad det kändes på kontot. Men nu ska väl maten och allt annat räcka ett tag. Dock är det värdelöst med kombinerad kyl/frys. Vi får inte plats med nånting. Som tur är har vi fixat både stor kyl och frys i nya lägenheten. Det är inte så väldigt länge kvar till inflytt nu, tre månader. Men jag börjar bli lite nervös för att bo på nedre botten. Ska bli kanonskönt att ha uteplats å så, men risken är större för inbrott och folk som tittar in. Jag vet ju själv vad jag gör om jag går förbi ett fönster där det lyser. Det går knappt att undvika att titta in. Det får bli insynsskydd och gardiner för. Plus nån liten larm grej och lås på fönstren. Kanske till och med en skapligt snygg gallergrind för altandörren. Man kan ju inte hjälpa att bli lite nervös när man jobbar med det man gör.


Igår hade jag ett femårsjubileum. Det var på dagen 5 år sedan jag tog mitt körkort. Fan va tiden går fort. Det betyder att min vän Therese har haft sitt i 5 år idag. Grattis till jubileet. Om det nu är något att fira. Att man har blivit fem år äldre så fort. Så nu kan jag övningsköra med någon. Fast det finns ingen jag kan övningsköra med. Sambon skulle kanske behöva några lektioner i anger management. Har ni sett "road rage" med långben? tänker er långben som människa, där har ni min sambo...


Nu ska vi kolla om vi ska boka en resa till varmare breddgrader i september.


Igår länkade jag en del till bidragen i melodifestivalen. Men jag glömde ju länka till Alcazaar. hur kunde jag missa det. Stay the night växer och har vuxit till min favorit!

Av C&M - 2 mars 2009 00:07

Jag tycker man blir tröttare och tröttare ju längre helgen går. Ikväll är jag hur trött som helst och har till och med ont i huvudet. Dessutom flyger helgerna förbi och jag hinner inte gör någonting känns det som. Inget av det som man borde göra, städa, ladda diskmaskinen, vattna blommorna eller handla. Den här helgen har jag knappt gjort någonting. Dock var jag ute och kollade på bröllopsklänningarn hela dagen igår så lite kan jag skylla på det eftersom jag inte var hemma på hela dagen.


Bröllopskompisen och jag skulle träffas halv elva och fika innan vi gav oss iväg. Dock missade jag pendeln och blev såklart sen. M fick skjutsa in mig för jag ville inte bli allt för sen eftersom jag visste att vi hade flera butiker att beta av. Vi hoppade över fikat och började direkt på en bröllopsbutik på sankt eriksgatan. Båda var nog inställda på att det här skulle bli en lång process och att gårdagen skulle vara en "läges koll" och att det skulle bli fler omgångar i dessa butiker. När vi hade avfärdat klänningarna i tre butiker kändes det som att vi var på väg att ge upp för dagen. Då hade det provats i två butiker och det kändes inte som den butiken vi var i hade något att erbjuda. Vi var på väg därifrån när jag plötsligt såg något som hängde gömt bakom en annan klänning. Där var den. Klänningen. Blivande bruden provade den lite halvt men sa att nä, den är för tajt. Efter ett tag ångrade hon sig och sa att hon ville prova den igen. Hon drog på sig den och vi drog åt den. Klänningen med stort K satt som en smäck. Det var så kul att se att det klickade. Hon var så fin! Jag blev lite rörd och det kom en nästan en liten tår. Inget snack om att det skulle vara den klänningen.  Den var inte precis som hon hade tänkt sig, den var ännu bättre. Hon kommer vara så snygg den där augustidagen. Det var ingen idé att avvakta. Det var fyra månaders leveranstid och ska man ta betänketid så blir man bara så osäker. Hon slog till. Ingen av oss hade nog trott att det skulle gå så fort, och hon skakade lite lätt när hon lämnade fram kortet för att lägga handpenningen.

Vi firade med en drink på soap bar klockan tre på eftermiddagen. Sedan fortsatte vi med att titta på lite smink på NK. Jag fick tips om neutral make up, "less is more" av en tjej som såg ut som hon hade spraymålat ansiktet på orange färg. Ha, ha! det var en rolig dag!


På kvällen blev det melodifestival och tacos. Det var tänkt att vi skulle dricka lite drinkar men vi var så slut och trötta i huvudet att vi inte orkarde nånting. Männen höll igång och lagade mat åt oss. Så snällt!


Jag måste säga att melodifestivalen har varit en liten besvikelse i år. Det finns inga bidrag som är särskilt bra. Dock har jag en liten förkärlek till Måns. Han är lite gullig. Men hans låt i år är inte lika bra som Cara mia, däremot sjunger han bättre nu än han gjorde för ett par år sedan när han var med sist kolla här. Årets låt är ok och är nog den jag gillar mest i år tätt följd att Alcazaar och Star Pilots. Agnes tror jag kan funka i eurovision. På tal om piloterna. Det går inte att undgå hur lik den är Boy meets girl's låt waiting for a star to fall jämför med Higher vars intro låter nästan likadant.

Annars är det inte mycket att hurra över. Caroline af ugglas låt var finoch förtjänar att gå till final. Det är för mycket skit där som det är nu =(


Nu ska jag sova. M sitter och spelar NHL 09. Jag fattar inte att han orkar sitta uppe och spela kväll efter kväll. Nu är jag så trött och har så ont i huvudet att jag mår lite lilla. God Natt.


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards