Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Så jäkla trött!

Av C&M - 2 mars 2009 00:07

Jag tycker man blir tröttare och tröttare ju längre helgen går. Ikväll är jag hur trött som helst och har till och med ont i huvudet. Dessutom flyger helgerna förbi och jag hinner inte gör någonting känns det som. Inget av det som man borde göra, städa, ladda diskmaskinen, vattna blommorna eller handla. Den här helgen har jag knappt gjort någonting. Dock var jag ute och kollade på bröllopsklänningarn hela dagen igår så lite kan jag skylla på det eftersom jag inte var hemma på hela dagen.


Bröllopskompisen och jag skulle träffas halv elva och fika innan vi gav oss iväg. Dock missade jag pendeln och blev såklart sen. M fick skjutsa in mig för jag ville inte bli allt för sen eftersom jag visste att vi hade flera butiker att beta av. Vi hoppade över fikat och började direkt på en bröllopsbutik på sankt eriksgatan. Båda var nog inställda på att det här skulle bli en lång process och att gårdagen skulle vara en "läges koll" och att det skulle bli fler omgångar i dessa butiker. När vi hade avfärdat klänningarna i tre butiker kändes det som att vi var på väg att ge upp för dagen. Då hade det provats i två butiker och det kändes inte som den butiken vi var i hade något att erbjuda. Vi var på väg därifrån när jag plötsligt såg något som hängde gömt bakom en annan klänning. Där var den. Klänningen. Blivande bruden provade den lite halvt men sa att nä, den är för tajt. Efter ett tag ångrade hon sig och sa att hon ville prova den igen. Hon drog på sig den och vi drog åt den. Klänningen med stort K satt som en smäck. Det var så kul att se att det klickade. Hon var så fin! Jag blev lite rörd och det kom en nästan en liten tår. Inget snack om att det skulle vara den klänningen.  Den var inte precis som hon hade tänkt sig, den var ännu bättre. Hon kommer vara så snygg den där augustidagen. Det var ingen idé att avvakta. Det var fyra månaders leveranstid och ska man ta betänketid så blir man bara så osäker. Hon slog till. Ingen av oss hade nog trott att det skulle gå så fort, och hon skakade lite lätt när hon lämnade fram kortet för att lägga handpenningen.

Vi firade med en drink på soap bar klockan tre på eftermiddagen. Sedan fortsatte vi med att titta på lite smink på NK. Jag fick tips om neutral make up, "less is more" av en tjej som såg ut som hon hade spraymålat ansiktet på orange färg. Ha, ha! det var en rolig dag!


På kvällen blev det melodifestival och tacos. Det var tänkt att vi skulle dricka lite drinkar men vi var så slut och trötta i huvudet att vi inte orkarde nånting. Männen höll igång och lagade mat åt oss. Så snällt!


Jag måste säga att melodifestivalen har varit en liten besvikelse i år. Det finns inga bidrag som är särskilt bra. Dock har jag en liten förkärlek till Måns. Han är lite gullig. Men hans låt i år är inte lika bra som Cara mia, däremot sjunger han bättre nu än han gjorde för ett par år sedan när han var med sist kolla här. Årets låt är ok och är nog den jag gillar mest i år tätt följd att Alcazaar och Star Pilots. Agnes tror jag kan funka i eurovision. På tal om piloterna. Det går inte att undgå hur lik den är Boy meets girl's låt waiting for a star to fall jämför med Higher vars intro låter nästan likadant.

Annars är det inte mycket att hurra över. Caroline af ugglas låt var finoch förtjänar att gå till final. Det är för mycket skit där som det är nu =(


Nu ska jag sova. M sitter och spelar NHL 09. Jag fattar inte att han orkar sitta uppe och spela kväll efter kväll. Nu är jag så trött och har så ont i huvudet att jag mår lite lilla. God Natt.


//C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Ovido - Quiz & Flashcards