Alla inlägg den 30 mars 2009

Av C&M - 30 mars 2009 21:10

Ikväll blev det en lugn kväll med pasta och bacongratäng och tv. Glodde på Nytt läge och undrar lite hur de här inredarna tänker när det gäller funktionalitet? Paret vars hus de gjorde om var litet och trångt och ändå så slängde de in jättesängen Allan i sovrummet och fick hänga en vagga i taket för att det inte fick plats på golvet. I vardagsrummet ställde hon en gammal 50talssoffa som inte såg ut att ha någon som helst mysfaktor. Det var inte direkt någon "come here to me" känsla i den. Vill man inte ha ett hem där man kan slänga sig i soffan utan att slå sönder huvudet mot det stenhårda armstödet? Eller funkar inte det idag? Ville jag ha en pinnsoffa skulle jag skaffa mig en kökssoffa. Äh, jag fattar väl inte det där men ibland blir det alldeles för mycket "det ska vara så mycket retro och inne" att det bara blir larvigt. 


Jag har börjat läsa Änglar och Demoner, och har fastnat lite i den. Skapligt spännande bok faktiskt. Vill läsa den innan den kommer på bio. Jag gillar när det är lite historia och spänning i böckerna. 


Nu är det inte långt kvar tills vi ska flytta. Lite mindre än 2 månader. Fasen, snart måste vi böjra packa. Fy vad tråkit det är att flytta ut, men det är desto roligare att flytta in. Funderar på man skulle anlita en städfirma, jag orkar inte hålla på och städa. Särskilt när man jobbar hela tiden skulle det vara skönt att slippa se bakåt när man väl har flyttat ut. Vi får se hur det blir med det. Nu är det andra avsnittet i rad av två och en halv män.


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards