Alla inlägg den 14 februari 2010

Av C&M - 14 februari 2010 22:42

För att sammanfatta de två första dagarna kan man säga såhär: Trots att det egentligen inte har varit dålig på många sätt, kan det kan bara bli bättre nu. Skyttemässigt har det varit mycket bra för svenskarna. I synnerhet Helena Jonsson och Björn Ferry har presterat mycket bra. ACO-Z och C-J B gjorde det skapligt med 1+0 respektive 1+1. Damerna hade troligtvis dåliga skidor igår och herrarna hade... ja, vad hade dom? otrolig otur! Det var ju många av de stora  som misslyckades kapitalt idag oh det berodde till 99% på vädret. Nu rycker vi upp oss och kommer igen.


Ikväll har Zlatan gjort mål igen... vem bryr sig? Han vill ju inte ställa upp i landslaget längre så då skulle jag inte vilja räkna honom som svensk fotbollsspelare. Jag tycker det är så jävla dålig stil. Det är en sak att sluta när man bli lite äldre och inte klarar att träna för både klubblag och landslag, men när man är 28år har man fortfarande ganska mycket krut i sig. Nä. inte coolt!


I går fyllte M 32år. Vi hade besök av hans familj och hade mycket trevligt. Vi tog en sväng in på IKEA och jag köpte en ny madrass som formar sig utifrån min kropp. Den är väldigt hård och jag är lite nervös för att försöka sova i den inatt. Det blir spännande.


//C

Av C&M - 14 februari 2010 21:14

Varför ska det bli så? Ferry sköt ju så bra och hade chans att plocka in några placeringar när ovädret slog till. Tråkigt är vad det är! De flesta med startnummer över 20 har ju åkt jättedåligt idag. Det talar ju för att det var mycket tungt före idag. Det känns ju skönt på ett sätt för då kan man kanske tänka att det inte är formproblem i alla fall. Lite ljus i mörkret.


//C

Av C&M - 14 februari 2010 17:35

Herranas störtlopp ställdes in igår och det taskiga vädret fortsätter ställa till det för os deltagarna. Ikväll får vi inte heja på Anja tråkigt nog. Vi får hålla alla tummar vi kan för skidskytteherrarna. Där har jag dock inte så höga förväningar. Tyvärr tror jag att det kommer bli som för damerna. Nån doldis kommer ha sitt livs form och ta en pallplats. Guldet tar Emil Hegle Svendsen(eller nåt sånt) och silvret tar Björndalen. Bronset is up for grabs.


//C

Av C&M - 14 februari 2010 14:59

Satt igår och tittade på skidskyttet, jag var nervös och taggad men det kändes ändå inte riktigt bra. Jag får liksom ingen OS känsla. Sändningarna känns inte OS, det är dålig grafik och nästan lite östeuropa anno1986. Jag hade inte väntat mig att Helena Jonsson skulle ta någon medalj i sprinten, men lite förhoppningar hade jag på ACO-Z. Nu verkar det som att de inte hade riktigt lika bra skidor som många andra, men Helena är inte så snabb i spåren. 20 bakom hade jag nog räknat med, men inte 40. ACO-Z brukar vara lika snabb som Magdalena Neuner men nu var det något som inte stämde. Kanske lite taskig fart och halvtaskiga skidor. Jag tror dock det kommer bli bättre. Jonsson kommer avancera i jaktstarten, hon skjuter ju så bra och det är många som kommer darra då. Kanske kan hon ta sig upp på pallen. Sen kommer hon knocka alla i distansen och masstarten. Hon är så bra. ACO-Z är lite sämre på att skjuta, det kan bli svårare för henne men jag tippar i alla fall en medalj.


Det som känns lite surt är vinnaren, Kuzmina. Att Neuner var så högt upp är inga konstigheter, hon åker alltid fort och har gjort det flera år. Det har inte Anastasia Kuzmina (född Sjipulina fd ryska) gjort förut. Visst, hon gjorde några bra lopp förra året men herregud, att helt plötsligt komma från ingenstans och ta ett OS-guld och åka som en gud... Dessutom har hon varit borta ett längre tag pga en bruten handled. Vilket ypperligt tillfälle. Nä, det luktar surt och bränt. Jag hoppas verkligen, för alla aktiva och för sportens skull, att hon är helt ren. Sånt här kastar så dåliga vibbar över hela skidsporten.


Nu deppar vi inte ihop över svenskorna!!!


HEJA HELENA JONSSON och ACO-Z. OCH IKVÄLL HEJAR VI PÅ ANJA TILL SVERIGES FÖRSTA OS-GULD!!!


//C

Ovido - Quiz & Flashcards