Alla inlägg den 5 februari 2010

Av C&M - 5 februari 2010 22:22

C påstår att jag blir lite för uppspelt och aggressiv då jag tittar eller lyssnar på hockey då Leksand spelar, jag vill däremot kalla det passionerad. Kanske för passionerad kanske men blir lätt så och speciellt då det är match mot råttor eller som idag mot oäkta masar.


Idag var jag dock relativt lugn och blev bara en lätt näve mot diskbänken när oäktingarna gjorde sitt första mål. Dock slutade matchen halvlyckat med vinst efter straffar och det innebär att Leksand ligger sex poäng före råttorna från solna.Känns som kvalserien är 95% säker och det börjar kittla lite i magen inför den. Vill ju så gärna ha upp Leksand där de hör hemma, i eltserien.


Nu ska ju inte C säga för mycket heller då hon lätt dras in i min passion och kan bli rätt så rabiat med. Hon kan svära duktigt och bli en väldigt hängiven vit-blå patriot. Och domaren kan få rejäla skopor med ovett med. Hon slår såklart ifrån sig och tycker hon är lugn men inser nog inte att hon blir väldigt hetsig. Puss gumman!


Nu öppnar första Starbucks Café i Sverige och var en av de första som fick smaka på kaffet därifrån. Dom hade lite "smygöppning" idag då arlandapersonal fich provsmaka och samtidigt fick den blivande personalen på Starbucks öva på att servera. Eller kaffe och kaffe förresten. Var ju gratis så jag tog en latte med caramelsmak. Smakade inte kaffe utan mer som nån slags blandning mellan dooleys och kolasås. Var gott men sött, lite för sött.


Tyvärr så kommer inte vem som helst att komma åt Starbucks, för det ligger på airside på arlanda och där kommer man inte in om man inte ska flyga eller innehar badge för att komma in på airside.


Äntligen helg! //M

Av C&M - 5 februari 2010 19:44

Att Leksand spelar ikväll kommer förmodligen innebära en ganska jobbig kväll för mig eftersom M kommer svära och skrika när de förlorar. Det slår aldrig fel, när han lyssnar på, eller tittar på en match mellan Leksand och Mora eller LIF mot AIK så förlorar alltid LIF och svordomsmaskinen kommer igång...


Idag känner jag mig bättre men natten var fördjävlig, jag hostade fram till sex i morse, då hade jag tagit en noskapin en timma innan så jag somnade en halvtimme efter att M hade gått. Sen sov jag till 12.20 Det var skönt. Känner mig friskare i kroppen men halsen är fortfarande lite konstig, och jag är fortfarande svullen på utsidan av halsen.


Snart dax för På spåret, yey!!


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards