Alla inlägg den 7 februari 2010

Av C&M - 7 februari 2010 22:15

Hockey-bockey gör så att vuxna män blir unga igen. En gång i veckan samlas arbetskamrater, kompisar, grabbgäng osv för att leka. För det är just det allt ska vara, en lek. Men vissa tar det inte för lek utan tror att det helt plötsligt är en VM-titel på spel och det är lite synd.Har mött såna lag som, trots att de leder och vinner, spelar fult och tacklar och slåss med klubborna. Det är så trist att möta såna lag.


Jag tar det för vad det är. Klart jag vill vinna, det ligger i människans natur, men jag vill först och främst ha kul. Vi fick stryk idag, jag hade mjölksyra, jag missade passningar och var seg i benen. Men jag lyckades med vilja ändå göra några mål och framför allt; Jag hade kul. Och motståndet var bra. Dom leder serien och vi gav dom en match och dom spelade sjysst matchen igenom.


Jobb imorgon igen. Klockan kommer ringa tidigt. Kommer vara seg i kroppen och huvudet och inte vilja gå upp. Men sen när man väl kommit upp och kommit iväg så ser jag ändå fram mot jobbet. Har ett kul och omväxlande jobb där jag får röra på mig mycket. Att dessutom arbetskamraterna är trevliga gör det inte sämre.


AIK fick stryk idag igen. Hahahahaha.... Skadeglädjen, den enda sanna glädjen.


Hej svejs, grus och gnejs//M







Av C&M - 7 februari 2010 20:59

Dagen har varit väldigt slapp. Vi har glott på OS krönikor hela dagen och jag har sytt en köksgardin. Det är roligt att se gamla sportklipp och särskilt roligt att höra de gamla kommentatorerna. Deras uttryck och patriotism är så genomgående. Nåt jag inte visste om förr var att förr så tävlade soldater i nån form av skidskytte. Det hade jag ingen aning om. De åkte i lag om fyra samtidigt och skulle sedan liggandes skjuta sönder ballonger. Vad mycket man inte vet. Abslout roligast var när de visade krönikan från 1948 och OS i St.Moritz Speakerrösten sa om en slalomåkare: "med dessa slow motion bilder kan vi följa den bländande tekniken". Den bländande tekniken? det såg så stappligt och trassligt ut och efter en stund ramlade åkaren... Kunde de inte ha valt en annan åkare? Kanske nån som stod på benen? Tekniken var väl inte så utvecklad överhuvudtaget på den tiden. Störtloppet gick ju rakt utför, inga kurvor eller nånting så åkarna flög ju och var tvugna att bromsa självar lite då och då. Helt galet! Skeleton höll de på med redan då.... galningar som med en hjälm på slänger sig utför en bob-bana på en kälke med huvudet först.


Ny köksgardin har jag som sagt sytt idag. Jag är lite skeptisk men M säger att det ser fint ut. Tyvärr kan inte jag se riktigt om nåt skär sig eller ser konstigt ut. Den talangen har inte jag fötts med. Det kan förklara alla olika färger vi har hos oss. Det är inte så att jag är färgblind eller så, bara helt oförmögen att se om saker inte passar eller om de gör det.


Nu är M hemkommen från hockey bockeyn och det blir lite kyckling och potatissallad.


//C

Ovido - Quiz & Flashcards