Alla inlägg den 20 februari 2010

Av C&M - 20 februari 2010 21:28

Jag är faktiskt mäkta beviken på melodifestivalen i år. Det är i stort sett inga bra låtar med. Kanske att jag gillar Olas låt, men jag minns inte så mycket av den. Enda låten som har fastnat lite är Sucker for love med Pauline så den är nog också ok. Annars är det bara jämnskit tycker jag. Förra året hade vi ett starkt starfält i finalen tycker jag, men i år.... nja...


Nu är det dags förr herrarnas 30km dubbeljakt. Vi får väl se hur det går. Kanske kan Johan Olsson ha en chans på medalj.


//C

Av C&M - 20 februari 2010 19:07

Vi har precis varit ute en sväng i snöovädret. Vi tog oss en sväng till videoaffären, som inte hade UPP, sen åkte vi till Willys och skulle handla. Där stod två tele2 säljare och krängde telefonabonnemang. Vi sa nej tack och poängterade att nästan alla vi ringer till har samma operatör som vi, därför blir det billigare för oss och gick efter det. När vi handlat klart och gick ut stod såklart de två säljarna kvar. De tittade igenkännande på oss och tänkte börja prata med oss igen, då så vi bara nej tack, log och skrattade till lite vänligt. När vi passerat skrattade den ena säljaren honfållt tillbaks efter oss. Gör man så? När jag gick säljutbildningen fick jag lära mig att man aldrig ska vara sån mot kunder, och man ska aldrig tala illa om sina konkurrenter. De här gjorde både och... BRA SÄLJARE!!!


//C

Av C&M - 20 februari 2010 00:34

Idag kan vi bocka av en till medalj på min lista, nämligen dubbeljakten för damer. Där var det Anna Haag som överraskade oss med ett silver. Hon har ju varit jätteduktig i år men jag trodde inte hon skulle hålla till medalj i de olympiska spelen. Skitroligt!! Grattis Anna!


Dagen i övrig har varit tung. Jag har känt mig ganska nedstämd och inte alls på humör för att prata med kunder. Varje ringsignal har känts som ett hugg i huvudet. Usch vad jobbigt det är när det är så. Efter lunch nån gång började ryggen värka ordentligt också. Bara skit!


Ja, ja...  nu ska jag sova. God natt!


//C

Ovido - Quiz & Flashcards