Alla inlägg den 11 februari 2010

Av C&M - 11 februari 2010 21:41

M bara tjatar om alla kändisar han ser ute på Arlanda. Kul för honom då... Jag har ju lika kul, fan va kändisar jag får prata med . Ja ja... jag har i alla fall pratat med Olof Mellberg!


Idag har det visat sig att 30 idrottare som skulle delta i OS har ombetts av Wada (internationella dopingkommiten) att inte ställa upp i OS... ett finare uttryck för att de har stängts av. Herre gud... 30 stycken. Det är ju helt sanslöst att det fortfarande fuskas så mycket. Tänk om det skulle visa sig att någon svensk är dopad, eller tänk om petter northug eller nån norrbagge skulle vara dopad. Det skulle ju bli spöstraff. De skulle förvisas ur respektive land. Den dumme idiot som ger sig på att dopa sig i sverige eller norge får nog förvänta sig att bli förklara sig icke invånare.


//C

Av C&M - 11 februari 2010 21:19

På Eurosport 2 sänds just nu World Tournament i domino från USA. Tror inte mina ögon....och dom har även publik...som betalat...för att se några killar spela domino...helt otroligt.


//M

Av C&M - 11 februari 2010 19:07

Jobbade idag som vanligt. Tog bort skyddsväggar där de renoverat hissar och var inne på Airside, dvs där man kliver på planen efter säkerhetskontrollen och även handlar tax-free osv, och helt plötsligt ser jag en mycket lång tjej och ett ansikte jag känner igen. Placerar ansiktet snabbt som Blanka Vlasic, höjdhopperskan som är regerande VM-mästarinna och tog OS-silver i Peking senast. Kom på att det var friidrottsgala i Globen igår och hon var nog på väg till nästa gala.


Kul att se henne i alla fall, tänkte jag och gick vidare. Dock så blev det snart roligare. Ensam på en bänk sitter en lång men spenslig kille. Tänker att jag ska förgylla hans dag och göra honom sällskap en liten stund. Erbjuder honom även att få ta en bild med mig för att han ska få ett minne av att han har träffat mig idag  

Visst ser han lite gladare ut nu när han fått träffa mig?

Skämt åsido så blev jag riktigt nervös när jag bad om bilden och jag är mycket hedrad av att få träffa en av de största idrottarna vi har i Sverige. Och han kommer för evigt vara en av de största. Kung Christian!


Lite senare, fortfarande på Airside, så ser jag ett till ansikte jag känner igen. "Pudding" Weiderstål, tre kronors materialare. Men ser snart att hela ledningen för tre kronor sitter där. Bengt-Åke Gustafsson och Mats Näslund ser ut att vara inne i ett intensivt samtal. Fortsätter förbi dom och vid ett bord på andra sidan gången sitter Stefan Liv, Magnus Johansson och Peter Forsberg. FOPPA!! Han som la den omöjliga straffen, han som ville slå domaren Börje Johansson på käften efter den förlorade SM-finalen

 han som vunnit två OS-guld och ett flertal Stanley-cup. En hjälte.


Var en trevlig dag på jobbet.


Förresten...Såg även Tommy "En dag" Nilsson oxå. Men tyvärr Tommy, idag var det inte du som var den största kändisen på Arlanda.


//M  Starstruck idag.

Ovido - Quiz & Flashcards