Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

Kändistätt Arlanda

Av C&M - 11 februari 2010 19:07

Jobbade idag som vanligt. Tog bort skyddsväggar där de renoverat hissar och var inne på Airside, dvs där man kliver på planen efter säkerhetskontrollen och även handlar tax-free osv, och helt plötsligt ser jag en mycket lång tjej och ett ansikte jag känner igen. Placerar ansiktet snabbt som Blanka Vlasic, höjdhopperskan som är regerande VM-mästarinna och tog OS-silver i Peking senast. Kom på att det var friidrottsgala i Globen igår och hon var nog på väg till nästa gala.


Kul att se henne i alla fall, tänkte jag och gick vidare. Dock så blev det snart roligare. Ensam på en bänk sitter en lång men spenslig kille. Tänker att jag ska förgylla hans dag och göra honom sällskap en liten stund. Erbjuder honom även att få ta en bild med mig för att han ska få ett minne av att han har träffat mig idag  

Visst ser han lite gladare ut nu när han fått träffa mig?

Skämt åsido så blev jag riktigt nervös när jag bad om bilden och jag är mycket hedrad av att få träffa en av de största idrottarna vi har i Sverige. Och han kommer för evigt vara en av de största. Kung Christian!


Lite senare, fortfarande på Airside, så ser jag ett till ansikte jag känner igen. "Pudding" Weiderstål, tre kronors materialare. Men ser snart att hela ledningen för tre kronor sitter där. Bengt-Åke Gustafsson och Mats Näslund ser ut att vara inne i ett intensivt samtal. Fortsätter förbi dom och vid ett bord på andra sidan gången sitter Stefan Liv, Magnus Johansson och Peter Forsberg. FOPPA!! Han som la den omöjliga straffen, han som ville slå domaren Börje Johansson på käften efter den förlorade SM-finalen

 han som vunnit två OS-guld och ett flertal Stanley-cup. En hjälte.


Var en trevlig dag på jobbet.


Förresten...Såg även Tommy "En dag" Nilsson oxå. Men tyvärr Tommy, idag var det inte du som var den största kändisen på Arlanda.


//M  Starstruck idag.

 
 
Tessan

Tessan

11 februari 2010 22:09

Det är ju helt klart att din syster bor i fel stad!

Christian såg ju minst sagt euforisk ut efter ert möte.. Men grattis brorsan, Jag ä inte bitter.. Jag menar jag har ju träffat Kalle moreaus på jobbet..

http://girlnextdoor.bloggplatsen.se

 
Tessan

Tessan

11 februari 2010 23:13

Spenslig.. Fult ord.. Låter typ som penis fast längre..

http://girlnextdoor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards