Alla inlägg den 21 februari 2010

Av C&M - 21 februari 2010 19:00

Jag sitter och funderar på om jag ska sy ett par kuddfodral. För ett par veckor sedan köpte jag ju lite tyg och sydde en ganska söt gardin till köket som man kan se i det här inlägget. Nu funderar jag på att sy kuddfodral av samma tyg och då är frågan, knappar eller dragkjedja. Det lutar åt dragkjedja men jag vet inte riktigt hur jag ska sy fast den. Följer det med en instruktion när man köper dem? jag antar att man ska sy fast den ena en på en sida tyget och den andra delen på andra sidan där de ska ihop... men jag är inte helt säker. Får väl kolla på youtube, kanske finns någon filmad instruktion där.


//C

Av C&M - 21 februari 2010 17:18

Världsklass... Nu har det nästan gått ett dygn sen triumfen i dubbeljakten. Jag har försökt få lite perspektiv på det hela. Vilken grej det blev. Johan Olsson gjorde ett vidunderligt lopp. Han låg själv och drog i 15km, blev upphunnen, hade krafter kvar och knep bronset. Det är nästan en större bedrift än den Hellner gjorde. Fast Hellner gjorde ett fenomenalt ryck efter sista utförsköret och spurtade ifrån de andra i ett rasande tempo. Det som jag tycker var absolut tråkigast dock, var att Northug inte var med i spurten. Hellner hade tagit honom det är jag övertygad om, det hade bara varit så skönt att verkligen få se det. Gårdagens lopp var ett så otroligt stort bevis på att så fort Northug tappar en rygg så har han ingenting att gå på och tappar farten helt. Hade han varit en bra åkare och varit i form hade han tagit ikapp de fem meter han tappade vid stavbytet. Något som stör mig lite är att många visar bilder på när Hellener bryter staven för norrmanen, fast på fel ställe... Northug med sin yviga stil slängde sig in framför Hellner och svensken var tvungen att få bort hans stav från sin arm, men det var inte där staven gick sönder. Det var längre fram. Men skit i det nu! Fan vilken härlig kväll det blev!! HÄR kan ni titta på målgången en gång till. NJUT!


Ikväll är det dags igen, två masstarter i skidskytte och skicross för herrar och Curling. Curlingherrarna möter Norge, kolla in deras läckra byxor. De är rutiga.


Ikväll är M iväg och spelar Hockey bockey. Jag ser fram emot att få titta på Tabatha's Salon takeover i lugn och ro. Om ni tittar på det programmet nångång, tänk då på hur hon uttalar ordet Salon. Hon uttalar nästan inte A:et. Det låter fruktansvärt irriterande.


//C


Ps. jag rekommenderar er att titta på uppvärmningen till Os-sändnignarna varje dag, mycket underhållande. De sänds bara här på Webben

Och

Av C&M - 21 februari 2010 00:06

VAR ÄR NORGE??? Hahahahaha....//M

Ovido - Quiz & Flashcards