Alla inlägg den 4 februari 2010

Av C&M - 4 februari 2010 13:05

Här ligger jag, under täcket i soffan. Kroppen värker och jag är helt svullen i halsen... det är väl de där körtlarna, vad de nu heter, som är jävlas.


Kalmar spelade i den där cupen nere i spanien igår. Det blev förlust mot FCK med 2-1. Det såg bra ut i första halvlek, sen blev de lite trötta och orkade inte med hela matchen. Stundtals såg det dock riktigt bra ut. Köpenhamn är ju mitt uppe i säsong egentligen eftersom de har det konstiga upplägget med höst/vår säsong, alltså ett uppehåll över vintermånaderna... det kan tyckas lite märkligt. Bör man inte välja antingen eller? Men de är väl lite så danskarna, de vill inte rätta sig riktigt efter att de bor i Norden, där det är kallt, utan de vill vara lite mer kontinentala. Nä, vad vet jag om det... Jag kan också ifrågasätta att Premier Leuage spelas under vinterhalvåret. Det kan ju vara galet kallt där borta också. De spelar i mössa och vantar och snöoväder var och arannan match under vintern. Äh, de har väl sina anledningar.


Micke börjar bli en riktig surgubbe som gnäller på hur folk pratar idag. Ibland känns det som han gnäller på allt modernt, utom hans tv-spel...


//C

Ovido - Quiz & Flashcards