Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

OS från förr

Av C&M - 7 februari 2010 20:59

Dagen har varit väldigt slapp. Vi har glott på OS krönikor hela dagen och jag har sytt en köksgardin. Det är roligt att se gamla sportklipp och särskilt roligt att höra de gamla kommentatorerna. Deras uttryck och patriotism är så genomgående. Nåt jag inte visste om förr var att förr så tävlade soldater i nån form av skidskytte. Det hade jag ingen aning om. De åkte i lag om fyra samtidigt och skulle sedan liggandes skjuta sönder ballonger. Vad mycket man inte vet. Abslout roligast var när de visade krönikan från 1948 och OS i St.Moritz Speakerrösten sa om en slalomåkare: "med dessa slow motion bilder kan vi följa den bländande tekniken". Den bländande tekniken? det såg så stappligt och trassligt ut och efter en stund ramlade åkaren... Kunde de inte ha valt en annan åkare? Kanske nån som stod på benen? Tekniken var väl inte så utvecklad överhuvudtaget på den tiden. Störtloppet gick ju rakt utför, inga kurvor eller nånting så åkarna flög ju och var tvugna att bromsa självar lite då och då. Helt galet! Skeleton höll de på med redan då.... galningar som med en hjälm på slänger sig utför en bob-bana på en kälke med huvudet först.


Ny köksgardin har jag som sagt sytt idag. Jag är lite skeptisk men M säger att det ser fint ut. Tyvärr kan inte jag se riktigt om nåt skär sig eller ser konstigt ut. Den talangen har inte jag fötts med. Det kan förklara alla olika färger vi har hos oss. Det är inte så att jag är färgblind eller så, bara helt oförmögen att se om saker inte passar eller om de gör det.


Nu är M hemkommen från hockey bockeyn och det blir lite kyckling och potatissallad.


//C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Ovido - Quiz & Flashcards