Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Det luktar bäver!

Av C&M - 14 februari 2010 14:59

Satt igår och tittade på skidskyttet, jag var nervös och taggad men det kändes ändå inte riktigt bra. Jag får liksom ingen OS känsla. Sändningarna känns inte OS, det är dålig grafik och nästan lite östeuropa anno1986. Jag hade inte väntat mig att Helena Jonsson skulle ta någon medalj i sprinten, men lite förhoppningar hade jag på ACO-Z. Nu verkar det som att de inte hade riktigt lika bra skidor som många andra, men Helena är inte så snabb i spåren. 20 bakom hade jag nog räknat med, men inte 40. ACO-Z brukar vara lika snabb som Magdalena Neuner men nu var det något som inte stämde. Kanske lite taskig fart och halvtaskiga skidor. Jag tror dock det kommer bli bättre. Jonsson kommer avancera i jaktstarten, hon skjuter ju så bra och det är många som kommer darra då. Kanske kan hon ta sig upp på pallen. Sen kommer hon knocka alla i distansen och masstarten. Hon är så bra. ACO-Z är lite sämre på att skjuta, det kan bli svårare för henne men jag tippar i alla fall en medalj.


Det som känns lite surt är vinnaren, Kuzmina. Att Neuner var så högt upp är inga konstigheter, hon åker alltid fort och har gjort det flera år. Det har inte Anastasia Kuzmina (född Sjipulina fd ryska) gjort förut. Visst, hon gjorde några bra lopp förra året men herregud, att helt plötsligt komma från ingenstans och ta ett OS-guld och åka som en gud... Dessutom har hon varit borta ett längre tag pga en bruten handled. Vilket ypperligt tillfälle. Nä, det luktar surt och bränt. Jag hoppas verkligen, för alla aktiva och för sportens skull, att hon är helt ren. Sånt här kastar så dåliga vibbar över hela skidsporten.


Nu deppar vi inte ihop över svenskorna!!!


HEJA HELENA JONSSON och ACO-Z. OCH IKVÄLL HEJAR VI PÅ ANJA TILL SVERIGES FÖRSTA OS-GULD!!!


//C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards