Alla inlägg under november 2009

Av C&M - 15 november 2009 00:04

Så... jag köpte mig ett par. I ett svagt ögonblick föll jag för frestelsen och köte mig ett par skor som jag aldrig kommer använda. De är skyhöga... säkert 10cm klack, och jag kan inte gå i dem, men de var ju så fina. de här köpte jag. när ska jag nånsin ha dem på mig? Klacken är mycket högre än den ser ut att vara. Man står på tå i dem. Det var kö på två H&M som jag var på. Man fick köa sig in. De hade gjort speciella avskilda områden för Jimmy Choo kollektionen, där de släppte in 25 pers åt gången i tio minuter. Jag såg först de här, men de klämde över foten så jag kunde nog inte använda dem så mycket heller. Sen gick vi till näsa H&M, och där fanns skorna som jag har kikat på i kollektionen... och jag köpte dem.


Dagen har i övrigt varit mycket trevlig. Vi var och såg 2012 som hade premiär igår. Den var väl skaplig. En trea kan man väl säga. Katastroffilm ā la USA. Jag gillar ju såna, men den här var väl lite sådär. Min favvo är fortfarande Independence Day från 1996. Det är en klassiker! Efteråt gick vi på Cafe Tabac i Gamla stan, goda tapas!!!! nu är jag väldigt mätt och vi har sett slutet på Die hard 4.0 Die hard är också en favvo filmserie. Särskilt de första två filmerna.. "how can the same shit happen to the same guy twice?"


//C

Av C&M - 14 november 2009 10:26

sitter här och försöker logga in på hm.com för att se om man kan få tag i några Jimmy Choo grejer. Men det går inte att komma in. Lite störande. Men det är väl fler som tänker som jag. Man skulle ju kunna åka till nåt HM... det skulle lanseras på flera butiker i stan...... fast jag är ju ganska lat så jag orkade inte gå upp och åka iväg och ställa mig i kö. Nä, vi få se om det finns nåt över senare idag.


//C

Av C&M - 13 november 2009 22:39

När jag gick i högstadiet såg jag broarna i madison county. Jag och några kompisar åkte in till Kalmar och gick på den då ganska nyöppnade biografen som hade 4 salonger. Det var grejer. Då var det ingen vidare film för en 14-15åring. Ganska långtråkig och man förstod inte så mycket av den. Men nu, när man har sett den ett par gånger i vuxen ålder är det helt annorlunda. Den är trevlig, med djup men ändå är det något så ledsamt över hela filmen.


Är jag den enda som börjar tycka att idol-tove börjar bli lite jobbig? Hon ser verkligen ut som otroligt trotsig tonåring. Sen blir det för mycket när hon står och skriker när hon sjunger. När Sandy Tom gör originalet till I wish I was a punkrocker sjunger hon hela låten igenom, men Toves version blev mest skrikig.


Ikväll blev det förlust för Leksand och jag är glad att jag satt i sovrummet och såg idol istället för med M i vardagsrummet. Han var inte glad kan jag säga. Lite småjobbigt när han blir så arg måste jag säga. Sorry M.


//C

Av C&M - 12 november 2009 22:07

Jättetrött den här veckan. De här veckorna med två dagar 10.30-19.00 gör mig jättetrött resten av veckan. Sedan att jag inte kan sova på kvällarna och inte somnar förrän halv ett gör ju sitt också. Vet inte vad det beror på heller. Men det är lite jobbigt. Mamma pratade om nån rosenrot eller nåt sånt man kunde käka som skulle hjälpa en att sova. Problemet är ju bara att jag är trött men inte kan somna. Fast igår hade jag nästan somnat när M bestämde sig för att stänga datorn och sova. Då skulle han ju givetvis väcka mig för att säga god natt. Efter det kunde jag inte sova och klockan var säkert halv ett innan jag somnade.


Robin Söderling vann idag igen. Jag trodde det var kört när han blev skadad sist. Tänkte att det är väl typiskt att när vi väl får fram nån bra spelare så går han sönder. Det verkar dock som det läkte. Häftigt att vi har en topp tio rankad spelare igen.


Måste bara nämna det här med supportevåldet på fotbollsmatcher. Jag vill i och för sig inte själv kalla det för supportervåld. Det är bara idioter som vill slåss som går på matcherna och så säger de sig vara supportrar. Det enda sättet att komma till bukt med det här är hårda straff och att föreningarna själva tar avstånd och stänger av de som bråkar. Visitera och greja även om det är jobbigt och knepigt. DET MÅSTE GÖRAS!! jävla babyfasoner att inte kunna ta tag i det!!!


//C

Av C&M - 11 november 2009 22:14

M är inte den som visar massa känslor, men när det vankas Leksand kan han ha så mycket känslor på en och samma gång. Första peridoen var underbar, då skrattade och jublade han. Det fortsatte in i andra perioden när de gjorde 3 och 4 noll. Sen kom raset, både för Leksand och M. Han börjar svära, slå på saker och blir allmänt sur och deppig. 4-1, 4-2, 4-3 och när den felaktiga straffen kom.... och 4-4 slog han stenhårt i armstödet på fåtöljen. Det måste gjort ont (och armstödet som redan är lite halvtrasigt lär ju inte ha blivit helare nu). Jag förstår inte det här med Leksand. Varför försöka hålla på dem när det går skit år efter år. Det handlar om nåt supportertjafs och hjärta säger hen... men ska inte laget förtjäna en supporter? Eller ska de kunna vara så pissiga och dåliga som Leksand är ibland trots att de köper in bra spelare hela tiden och ändå få så mycket stöd? M blir ju så förkrossad. Då blir jag arg på Leksand och tycker att de ska spela bättre så inte min M ska bli så ledsen. De vann tillslut ikväll, efter straffar. Det duger dock inte. Bättre kan dom! Fast jag fattar inte varför de inte lägger pengarna på att få in några hyggliga backar. De suger ju bakåt.


Själv har jag glott på tv hela kvällen. Biggest Looser har jag fastnat för. Det är roligt att titta på och jag blir så impad av de som går ner så mycket. Men det kan ju inte vara hälsosamt att gå ner typ 30 kg på 10 veckor. Speciellt gillar jag Biggest looser som går på söndagseftermiddagar. Det har jag följt och på söndag är det final. Spännande!


Å så har det ju självklart varit Grey´s Anatomy. Inte det bästa avsnittet men ändå spännande.


Två dagar kvar på veckan, sen är det helg!


//C

Av C&M - 10 november 2009 21:46

Såg en artikel på Aftonbladet idag om att Lindex hade nån ny kollektion som heter Affordable luxuray(nåt sånt) som bara görs i storlek s och m. Vad är det? Varför? Blir det för dyrt att göra dem i L? Herre gud. Ska det vara så? Jag fattar inte. Hur många tjejer idag är S och M? Så fort jag vill köpa en tröja i L eller XL så är de ju slut, men det finns alltid massa S och M kvar. Hur kommer det sig? Tror att Lindex gör ett stort misstag med det här? Det kommer bli svårt att sälja och det skadar Lindex som varumärke.


Snart dax för Christine. Hoppas det är lika roligt som förra veckan.


//C

Av C&M - 9 november 2009 22:37

What's up with that? Varför ska det vara så stelt och konstigt. Kolla på jenkarna... de kan arrangera galor. De är naturliga, flådiga och roliga. Vi har Jessica Almenäs. Stelare människa får man leta efter. Hon har ingen takt och ingen känsla för hur man intervjuar. Kolla på Oscarsgalan och MTV galan och allt annat skit som kommer därifrån. Det är helt annan kvalité. Det är samma sak med Idrottsgalan som SVT anordnar, och alla dessa otaliga fundraisers där artiser sjunger playback och kanalerna vill att vi ska pumpa in pengar till dem där 10 öre går till rädda barnen och resten av de 10 kronorna samtalet kostar går till kanalen. Nä, sånt gillar jag inte.


Å så har vi Zlatan... Zlatan som är så bra i Barcelona, och som var så bra i Inter. I landslaget gör han ingen glad. Ska han vinna guldbollen år efter år? Han presterar ju inte i landslaget? Varför blev han årets anfallare? Varför inte Marcus Berg? Som gör bra ifrån sig i klubben och i landslaget? Jag tror att det är bra om han står över landslaget ett tag. Tror nästan vi klarar oss bättre utan honom. Vi behöver två anfallare som anstränger sig. I love Zlatan, men!!!! ta inte upp en plats om du inte vill ha den.


Nu är det America's got Talent. Gissa vem som sa, Åh!! är det det nu??


//C

Av C&M - 9 november 2009 21:11

Vad säger det om svensk fotboll när Kim Källström blir vår bästa mittfältare? Nä, han är inte min favvo. Det är sällan han gör en bra match, tycker alltid han ser tung ut. Och han missade en straff mot Danmark. Det är inte godkänt, det är fruktansvärt mycket inte godkänt. Det är nästan spöstraff på det. Att vi inte spelar i VM nästa år skyller jag enbart på Kim... nästan. Han håller inte en hel match. Han är ofta bra som inhoppare, men inte när han får förtroende en hel match.


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards