Alla inlägg den 2 november 2009

Av C&M - 2 november 2009 22:53

Fan, nu är vardagen ganska tråkig. Kanske kan man utläsa någon sorts tristess ur rubriken... jag vet inte... jag hoppas veckorna går fort fram till jul, så det blir lite kul... ha, ha vilket spontanrim, eller inte. Några små stackars veckor kvar. En milstolpe på vägen är i alla fall advent. Då får man plocka fram ljusstakar och sånt fint krafs. Jag ska julpimpa lägenheten och uteplatsen. Funderar på såna där renar med släde, såna där som har ljusslingor i sig. Jag tänker "ett päron till farsa firar jul" stuket. Kanske blir grannarna inte så glada, hm.... M har i alla fall lovat mig en riktig gran i år. Ska bli så mysigt att känna grandoften. Fast jag är lite osäker på vad jag ska ha för pynt inne. Våra gamla ljusstakar funkar inte här tror jag. Försöker föreställa mig hur det skulle se ut och när jag ser det framför mig ser det inte fint ut med våra ljusa ljusstakar. I don't know.


Bara fyra dagar kvar till helgen nu... hm... är det så man ska tänka resten av livet? I morgon ska vi träna. Men jag är ju alltid så trött efter jobbet så jag ser inte direkt fram mot det. Allt ljud rakt in i öronen gör huvudet trött så fort. När jag slutar tjuter det i öronen när jag sätter mig i bilen och på sistonde har jag struntat i radion och bara suttit i tystnaden i bilen, med motor och däckljud som sällskap. Å så vill M dra på tv:n på hög volym när jag kommer hem... konstigt att jag tycker det är jobbig?


//C

Ovido - Quiz & Flashcards