Alla inlägg den 15 november 2009

Av C&M - 15 november 2009 19:10

När jag gick i skolan sjöng jag i kör nästan hela tiden. Det är så roligt att sjunga och det är jättekul att sjunga i kör, mest kanske för att man inte sjunger solosång så man slipper vara så nervös. Men efter gymnasiet har jag knappt sjungit något alls, förutom när jag var med Chorus Mixtus till USA och sjöng lite. Nu har jag börjat bli sugen igen. Vill hitta en kör att vara med i. Några har jag hittat men jag vill ju gärna att det ska vara en kör som sjunger lite blandat, inte bara körsång eller klassiskt utan lite allt möjligt. Har varit in på stockholms körförbunds hemsida och hittat några körer som jag har skickat mail till. Det känns lite sent att gå med nu så nära jul, de flesta körer övar som mest nu inför julkonserter, men efter jul kanske Skrattande. Det är så kul att sjunga. Tralalalala... nu känner jag för att kolla på dvdn från USA resan. Det ska jag nog göra!! Puss å kram!


//C

Av C&M - 15 november 2009 00:04

Så... jag köpte mig ett par. I ett svagt ögonblick föll jag för frestelsen och köte mig ett par skor som jag aldrig kommer använda. De är skyhöga... säkert 10cm klack, och jag kan inte gå i dem, men de var ju så fina. de här köpte jag. när ska jag nånsin ha dem på mig? Klacken är mycket högre än den ser ut att vara. Man står på tå i dem. Det var kö på två H&M som jag var på. Man fick köa sig in. De hade gjort speciella avskilda områden för Jimmy Choo kollektionen, där de släppte in 25 pers åt gången i tio minuter. Jag såg först de här, men de klämde över foten så jag kunde nog inte använda dem så mycket heller. Sen gick vi till näsa H&M, och där fanns skorna som jag har kikat på i kollektionen... och jag köpte dem.


Dagen har i övrigt varit mycket trevlig. Vi var och såg 2012 som hade premiär igår. Den var väl skaplig. En trea kan man väl säga. Katastroffilm ā la USA. Jag gillar ju såna, men den här var väl lite sådär. Min favvo är fortfarande Independence Day från 1996. Det är en klassiker! Efteråt gick vi på Cafe Tabac i Gamla stan, goda tapas!!!! nu är jag väldigt mätt och vi har sett slutet på Die hard 4.0 Die hard är också en favvo filmserie. Särskilt de första två filmerna.. "how can the same shit happen to the same guy twice?"


//C

Ovido - Quiz & Flashcards