Alla inlägg den 1 november 2009

Av C&M - 1 november 2009 23:15

Nä, jag ville inte att AIK skulle vinna. När jag insåg att Kalmar var borta från guldet ville jag att IFK eller Elfsborg skulle vinna. AIK som lag och deras supportrar är så jäkla stöddiga och om de skulle vinna så skulle de bli ännu mer stöddiga. Egentligen förstår jag inte hur ett lag som inte har vunnit sedan 1998 kan vara så stöddiga. Men det blev som jag inte ville. AIK vann. visst kan jag unna spelarna, ledarna och AIKs ledning som har haft det jobbigt några år ett guld. Det var äkta glädje och det var kul å se tränaren så glad, som har varit en surpuppa hela säsongen. Han verkar vara lite som Nanne, han lyckas få fram det bästa ur varje spelare. Det som är så jäklar tråkigt är deras supportrar. Varför ska de rusa in på planen och skrika skit och obceniteter till IFK fansen. Är det ok? Tillslut blev det ju så illa så Göteborg inte ville gå ut och hämta sina medaljer. TRÅKIGT BETEENDE!!! När Kalmar vann förra året var det ren glädje. Inget hån och inget tråkigt beteende. Bara supportrar som har väntat otroligt länge på att något bra skulle hända.


I helgen har vi varit i Kalmar. Det blir så kort när vi bara kan åka ner över helgen. Vi hinner bara träffa familjen, inga andra eftersom vi åker ner på fredag e.m och åker hem på söndagen mitt på dan för att det inte ska bli så sent. Det var i alla fall jättekul att träffas. Kul att vi kunde träffas allihop! Puss å kram på er. Men jag blir så trött när helgen blir så intensiv och 100 mil på tre dagar. Sen ska man upp och jobba i morgon. Känns väl sådar och som att det är väldigt långt till nästa helg.


1 november idag. Fasen va hösten har gått fort. Snart är det jul. Bara några veckor!! så jäkla kul. Snart får jag börja julpimpa lägenheten... fast jag har hört att vissa redan har börjat. Det är faktiskt lite insane till och med för mig.


Nu har vi fått nya grannar som kan se rakt in till oss genom vårt köksfönster så nu måste jag har några andra gardiner där som ger lite insynsskydd. Hur ska man ha det då?


//C

Ovido - Quiz & Flashcards