Alla inlägg den 24 november 2009

Av C&M - 24 november 2009 17:39

Idag har jag åkt kommunalt i rusningstid för första gången på ett och ett halvt år. Några saker slog mig, som jag även vet att jag reflekterade över när jag åkte kollektivt förut. Nummer ett: Varför är det så jäkla svårt att gå in lite i vagnen på tunnelbanan och pendeln? alla stannar i utrymmet vid dörrarna och trängs, vilket gör det skitsvårt att komma in i vagnen. Man tränger sig in och ser till sin förvåning att det är helt tomt i gångarna mellan säterna. Där kan man också stå! Dessutom envisas folk med att sätta sig ytterst på säterna istället för att sätta sig innerst så man kan sätta sig utan att tränga sig in mellan. Varför???? OCH... om det finns en rulltrappa, och en vanlig trappa brevid, varför kan man inte använda trappen om man vill gå? Varför måste ni gå i rulltrappan om det finns en vanlig trappa brevid?


Idag fick jag förövrigt veta att jag är en grön/blå människa.


//C

Ovido - Quiz & Flashcards