Alla inlägg under november 2009

Av C&M - 23 november 2009 23:16

eller nåt mindre deprimerande. Fast jag har känt mig lite nere på sistonde. Vet inte riktigt varför. Inget känns sådär jättekul. Eller i alla fall till och från. I går hade jag namnsdag och som ett roligt sammanträffande var mamma och hälsade på min farbror och faster i Strängnäs just den här helgen så vi åkte ner dit och hälsade på dem. Vi åkte en sväng till Tuna park köpcentrum i eskilstuna och avslutade dagen med en god pizza. Min farbror och faster har flyttat från det hus där de har bott i evigheter, i all fall så länge jag har levt, till en lägenhet inne i Strängnäs.


Lite märkligt kändes det allt, de har ju alltid bott i det huset. Vi brukade stanna hos dem när vi åkte på semester till Öland när jag var liten. De bodde ju mitt emellan Kramfors och Ön. Så det var perfekt att kunna stanna där. Vi sov på golvet och i deras soffa i vardagsrummet. Vi hade så mysigt. Vi firade min farbrors 40årsfest där tror jag det var i alla fall, i slutet på 80talet. Hela släkten var samlad! det är många folk. Roligast  var när vi åkte madrass ner för deras källartrappa. Typ fem kusiner på en madrass ner för en trappa... kanske inte nåt jag skulle göra idag....


Imorgon ska jag på utbildning. Vi ska på en kurs i att lära oss hantera besvärliga människor. Kan behövas!


Nu är det sovdags. Bara 4 dagar kvar på arbetsveckan, sen är det lönehelg... och första advent. Det ska bli så kul att sätta upp alla grejor. Shit vad jag ska pimpa... men jag tycker inte om de som redan har börjat. Jag har vissa regler när det gäller julen. Inget pynt innan första adventhelgen. Ingen julmust innan december. inga pepparkakor och lussebullar heller. Men det där med lussebullarna kajkade sig rejält i fredags när jag köpte en på Statoil. Fy mig!! .... men oj va god den va...


//C

Av C&M - 21 november 2009 16:21

Lördag... en sån där dag man bara vill ta det lugnt. På något sätt blir det ändå så att man städar och fejar och fixar, trots att man bara ville sitta och titta på längdskidor. Jag såg damernas 10km fristil. Kalla kom tvåa och Haag trea. Det var roligt. Men sen var jag tvungen att göra något. Så jag har städat lägenheten. Dammat har jag till och med gjort. Förrådet får dock vara. Okrkar inte med det. Där inne står Ms hockeytrunk... luktar lovely!!!


Ikväll blir det bio. The Box heter den. Jag är lite skepisk till den men M vill gärna se den så när kompisarna från Sjöstan hade bokat biljetter bestämde vi oss också för att se den. The one with chandler in a box är ett mycket roligt vänneravsnitt.




Nu ska vi åka och köpa toapapper och dra oss inåt stan...


//C

Av C&M - 20 november 2009 23:15

Läs Schulmans blogg och särskilt inlägget "ingen får se att man är packad". Fy fan va kul. Det var länge sedan jag skrattade så mycket!


//C

Av C&M - 20 november 2009 22:06

Det var väl kanske inte världens smartaste drag att värva Yannik Babupa... Kanske ska se över om det är något att ha i klubben. Vill man verkligen bli förknippade med honom. Man kan ju för hans skulle hoppas att han talar sanning...


Äntligen fredag igen. Veckorna går ganska fort nu. Nästa vecka är det väl vecka 47. Snart jul =) Nästa helg är det 1:a advent. Det ska bli så mysigt att plocka fram alla adventssaker. Vi har dock problem med att våra befintliga julgrejor inte passar riktigt i nya lägenheten. Ljusstakarna är för små för våra stora fönster. vet inte riktigt hur jag ska göra. Får kanske tjuvkika i grannarnas fönster.


Imorgon börjar äntligen skidsäsongen!! Ska bli så kul, men I can't wait for skidskyttepremiären... Det finns få sporter som är så spännande!


/C

Av C&M - 19 november 2009 19:46

 

Mmmmmmm..... så goda!!


//C

Av C&M - 19 november 2009 19:28

Efter jobbet skulle jag åka och träna, var det tänkt i alla fall. M skulle möta mig där. När jag kom ut till bilen ringde han. "Du måste komma och hämta mig på parkeringen i centrum, kopplingen är paj på bilen" GAMLA SKITBILAR!!! SAAB-jävel! Så det blev bogsering istället för träning. Och hur kul är det att bogsera????? Jag fick sitta i Ms bil och bara styra. Det gick bra tills vi nästan var hemma. Då skulle vi starta i en nerförsbacke. Det blev lite för ryckigt och PANG!!! repet gick av.... KUL!!!!!!!! jag fick försöka rulla in bilen runt hörnet, med bilar tutandes bakom. Men vi kom hem tillslut och M har väl lokaliserat sjukdomen till nån kopplingsvajer som inte var så dyr och inte svår att byta. Men hur kul är bilar som går sönder????


//C

Av C&M - 16 november 2009 20:47

Jag är lite sugen på den här väskan också. Den är snyggare i verkligheten än på bilden. Den var liten och smidig. Lite sugen är jag.


Dagen har varit helt galen. Massa folk har ringt hela dagen. Det är lite jobbigt när det blir så. Jag kan inte förstå mig på de som sitter och väntar på att ringa vid 8.30 när vi öppnar. Liksom prick på minuten. Sitter man och väntar på att vi ska öppna då eller? Kan man inte chilla lite?


Vill ha helg igen!! men det är skönt att veckan är igång. Då går det snabbare till helgen.


Idag blev det 2km på löparbandet. Kunde jogga 10 minuter. Det var strongt av mig. Jag har aldrig varit någon joggare. Kan inte med att springa och jag blir ju så jäkla trött. Men idag klarade jag 10 minuter. Jippi!!


//C

Av C&M - 15 november 2009 19:10

När jag gick i skolan sjöng jag i kör nästan hela tiden. Det är så roligt att sjunga och det är jättekul att sjunga i kör, mest kanske för att man inte sjunger solosång så man slipper vara så nervös. Men efter gymnasiet har jag knappt sjungit något alls, förutom när jag var med Chorus Mixtus till USA och sjöng lite. Nu har jag börjat bli sugen igen. Vill hitta en kör att vara med i. Några har jag hittat men jag vill ju gärna att det ska vara en kör som sjunger lite blandat, inte bara körsång eller klassiskt utan lite allt möjligt. Har varit in på stockholms körförbunds hemsida och hittat några körer som jag har skickat mail till. Det känns lite sent att gå med nu så nära jul, de flesta körer övar som mest nu inför julkonserter, men efter jul kanske Skrattande. Det är så kul att sjunga. Tralalalala... nu känner jag för att kolla på dvdn från USA resan. Det ska jag nog göra!! Puss å kram!


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards