Alla inlägg under april 2009

Av C&M - 22 april 2009 19:55

Inte mycket har hänt. En och annan jobbig kund, men annars har dagen gått ganska fort. nu är det bästa tv kvällen i veckan, Roomservice och sedan Grey's... Det skulle vara någon sitcom vid 22 så skulle kvällen vara kirrad. Men jag minns de gamla goda tiderna när det var vänner kl 20 (eller var det 21?) på onsdagar. Bästa serien genom tiderna. Jag vet inte hur många gånger man har sett den eftersom femman visar den om och om igen men den blir aldrig dålig. Jag mår fortfarande fruktansvärt dåligt när jag ser avsnitten när Ross och Rachel gör slut, och sista avsnittet är en snyftare. Jag gråter som ett barn. Sorgligt nog kommer det nog aldrig att göras en sån serie igen. Såg precis avsnittet när Joey och Rachel har blivit ihop och ska till Ross på middag. Ett skitbra avsnitt.


Det är fruktansvärt pinsamt men jag måste säga att Danny Saucedo eller vad han heter är en liten favorit. Det är Roomservice och de ska göra om någon lokal åt EMD.  De andra två töntarna har jag inte mycket till övers för, men Danny... hehe... när han sjöng öppna din dörr i idol... Shit nu låter jag som en fjortis. sorry M... Lite lammkött bara. Du vet att man måste ha en backup....


//C

Av C&M - 20 april 2009 22:16

jag måste få göra narr av detta.... Hockeyspelaren Niklas "pajen" Persson ska spela i något ryskt lag i stadstaten (eller vad det nu heter) Tatarstan nästa säsong.... HA, HA.... Tatarstan... det var roligt!

Av C&M - 19 april 2009 20:08

Hur går det nu? Vad gör ni? Varför har ni inte vunnit någon match än? Börjar ju bli lite orolig för att det ska gå från absloluta toppen till absoluta botten... Att de åker ur direkt... De säsongerna de har varit uppe i allsvenskan har jag alltid varit mest lycklig över att de har klarat sig kvar. Guldet förra året var hur sjukt som helst men mest av allt är jag glad över att de ligger i Allsvenskan.


Ångesten från förr börjar krypa sig på. Jojo Kalmar. Gå upp, åk ur, gå upp, åk ur.... Ska det bli nåt nytt nu? Vinn, åk ur? Fast man vet ju att det kan vända fort. I år kan vi KFF supportrar inte vänta oss ett topplag, de kommer vara i mellanskiktet, eller längre ner. Dock är de för bra för att åka ur, och det finns lag i serien som är sämre. Det avgörande är att anfallarna måste börja göra mål. Hur kan man köpa in en anfallare som inte har gjort särskilt många mål i sitt tidigare lag? 12 mål på 69 matcher... Känns lite osäkert. Jag håller tummarna för att det kommer att vända. Att Dauda, Sacramento plus Elmarna kommer igång, och att de nya brassarna Santos och Rodrigues är så bra som Nanne hoppas. De måste vinna några matcher mot de lite sämre lagen fast de egentligenär på samma nivå som Kalmar just nu. Det känns som laget just nu är i något sorts överlägest läge där de verkar tycka att; "vi är svenska mästare, vi behöver inte ta i. Det löser sig av sig självt". Alla vill slå svenska mästarna. Man måste ta i. Kämpa Kalmar! För fan! VAKNA!! Ni är bättre än vad ni visar just nu. Skulle jag ha tippat hur allsvenskan skulle sluta innan säsongen började skulle jag tippat Kalmar som trea. Som tur var gjorde jag inte det. De kommer aldrig komma så högt upp. De är redan för långt efter. De blir sjua i år, förhoppningsvis...


//C 

Av C&M - 19 april 2009 00:59

Förkyld, snuvig, hostig, ont ihalsen och slut i kroppen. Så känner jag mig nu. Det var inte allt för länge sedan jag var sjuk, förkyld med feber, men ändå så är jag förkyld igen. Ont i halsen är så jobbigt, och att vara täppt i näsan är bland det värsta jag vet. De senaste två och en halv månaderna har jag varit förkyld tre gånger, det måste vara något sorts rekord. Det har nog aldrig hänt förut på så kort tid. Förra året var jag sjuk tre gånger på ett halvår, förkyld, influensa och kräksjukan. Det var i alla fall tre olika sjukdomar, nu är det ju samma skit hela tiden. Har jag fått taskit immunförsvar eller?


Idag har vi rensat i förrådet i källaren. Nu börjar det kännas som att vi kanske kommer att få plats i nya lägenheten. Det är bara åtta vinterdäck som står i uteförrådet som vi behöver få någon slags förvaring för, och M:s hockeytrunk/väska. Resten kan vi få in i nya lägenheten. Någon som har en lite utrymme över för åtta vinterdäck och en hockeytrunk?


I morgon blir det en vända eller två till tippen. Känns inte så kul när man har ont i halsen och är snuvig men måste det göras så måste det.... Snart är det valborg och en resa till Kalmar närmar sig. Det ska bli roligt, dels med långledigt och dels att träffa familj och vänner.


//C

Av C&M - 16 april 2009 21:38

Idag hade Magnus Samuelsson den stora äran att få träffa mig. Eller kanske han såg det tvärsom?

Vi hade lite invigning idag på vår etablering på Arlanda. Dvs där vi byter om och äter osv på jobbet. Det är ett litet torp med tillhörande garage/förråd som har inretts med kontor, omklädningsrum, konferensrum, kök och matplats. Trevliga små hus som jag trivs att jobba i och runt.


Som speciell gäst hade vi Magnus Samuelsson, världens starkaste man för ca 10 år sedan och med otal pallplaceringar mellan mitten på 90-talet fram till mitten på 00-talet.Sen var han tydligen med i nån danstävling som tydligen gick på tv och som han dessutom vann ;-)


Det var några barn där till anställda och det kändes som ett litet Gunde Svan-syndrom ibland när barnen kanske främst såg honom som dansaren Magnus. (Med Gunde Svan-syndrom menas, enligt mig, att vara känd för fel sak. Hörde en historia om några barn som såg Gunde på tv som programledare för Fångarna... och dom blev väldigt förvånade att han även åkt skidor.)


Magnus var en väldigt ödmjuk och trevlig person som var öppen och talför. Hade många roliga historier som jag inte har plats att skriva här.


Som ni ser på bilden så är han inte alls så lång som jag trodde han skulle vara...men ack så stor i bredd. Vilka axlar! Och armar! Men med lite gymträning är jag nog där snart jag med...kanske..eventuellt...möjligen...förmodligen.
...inte...!



Har ont i tån med. Lite disk ramlade ner från bänken och stänkte ner hela golvet i köket och det är bland det värsta jag vet...Så jag avreagerade mig lite moget med att sparka till köksskåpet...men missbedömde kraft och avstånd och smaskade i stortån rejält...Är huvudet dumt, får stortån lida....Pucko!!


Ha det bra alla//Micke

Av C&M - 14 april 2009 23:24

Det var inte bra att vara ledig flera dagar sådär. Nu vill jag ju vara ledig ännu mer. Varför blir det så? Vill ju vara ledig flera veckor i sträck. Men då vill jag ju att M ska vara ledig också. Tex min en månads ledighet i januari var inte särskilt kul, jag var så ensam då. Ledighet tillsammans med M är däremot hur kul som helst. Skulle kunna vara ledig med honom dygnet runt alla dagar i veckan (kanske någon liten paus då och då men you get the picture). Jag kan inte riktigt förstå hur man kan tycka om att vara med en person så mycket utan att tröttna på sällskapet. Visst kan han vara lite påfrestande ibland, så mycket överskottsenergi som han har tror jag bara barn med bokstavskombinationer har, men oftast får han mig att skratta när han är sån. Nu har vi varit tillsammans i snart 10 år. Den tredje september är det 10 år sedan vi träffades första gången och jag tror ta mig 17 att jag tycker om honom mer och mer för varje dag som går. Märkligt va... Kan det vara det som kallas kärlek. Love U!


Jag har ju helt missat att skriva om att vi var och tittade på Jeff Dunham förra onsdagen, han var helt makalöst rolig. Kan verkligen rekommendera en del youtube klipp. Sök Jeff Dunham och kolla på massa klipp. Man skrattar sig fördärvad. Filmen vi såg i söndags, Pineapple Express, var väldigt rolig, kolla på den. Seth Rogen och Spindelmannens antagonist, vad han nu heter, är ett mycket underhållande par. Jag skrattade gott ett antal gånger.  Se den!


//C


Av C&M - 13 april 2009 19:16

Jag kan ju ärligt säga att jag inte har någon större lust att arbeta i morgon. Skulle vara väldigt skönt att vara ledig ett par dagar till. Nu är det dock kort vecka och snart helg igen och snart är det löning igen.... eller.... en och en halv vecka kvar men det går fort.


Idag har jag städat och M har bytt däck på bilen. Nu får det inte bli nåt bakslag i vädret för nu har vi sommardäcken på båda två. Det är bra inför vår lilla resa ner till Kalmar när Tim fyller 4 år. Han börjar bli så stor lilla söta killen! 


Ikväll gäller det att Kalmar tar tre poäng för att hänga med. Det är oerhört viktigt att vara med från början. Ska glo på matchen och hålla alla tummar jag har.


//C

Av C&M - 12 april 2009 22:08

Jag har länge funderat på om man skulle ta och klippa av en stor del av håret, så att det blir haklångt ungefär. Undrar om jag skulle passa i det? Nu har jag håret uppklippt och det kortaste håret är ungefär till hakan, när man gör en fläta eller en låg tofs ramlar det kortaste håret fram, och det ser ut som kort frisyr. Då ser det ganska fint ut faktiskt. *funderar* Ska till frissan om en månad. Får se vad jag ska göra då. M vill inte att jag ska ha kort hår, och det talar nog emot att jag klipper mig. Jag har alltid haft ganska långt hår. Utom en gång när jag var liten och bestämde mig för att klippa av luggen under pappas täcke... slutade med en utflykt till frissan i Kramfors och jag kom hem med stubb och hockeyfrilla... så kan det gå. Dessutom klippte jag mig axellångt på resan till St. Petersburg. Ett plötsligt infall var det, då hade jag väldigt långt hår. Men det växte ut igen. I gymnasiet hade jag hår ner på halva ryggen, men sedan har jag succesivt klippt det lite kortare och kortare. Nu är det väldigt uppklippt och jag funderar på att klippa det rakt av och käklångt för att få det att växa ut rakt igen... Dessa svåra frågor.... he, he.


Idag har vi varit inne i stan och strosat runt. Köpte en glass och fikade lite, sedan åkte vi ut till Kista golfklubb och deras range och slog några bollar för första gången i år. Det gick ganska bra, fick i väg de flesta bollarna utan att slå i mattan för många gånger. Dock funderar jag på om jag ska gå om nybörjarkursen igen eftersom det har tagit mig två år att försöka få mitt "gröna kort" Det låter som jag är skitdålig, men det tycker jag inte att jag är. Jag går runt på 16-17 poäng varje runda men jag kan inte vara jämn över 18 så då tycker jag inte det är någon idé att spela upp... Får se hur jag gör.


Ikväll har vi ätit tacos, och snart ska vi se nån film "Pineapple express", får se om den är ok. Har även köpt ett nytt nagelack idag, får se om det är fint på. Det glittrar. Bilder kommer.


//C

Ovido - Quiz & Flashcards