Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Ska man ta och skaffa sig en kort frisyr?

Av C&M - 12 april 2009 22:08

Jag har länge funderat på om man skulle ta och klippa av en stor del av håret, så att det blir haklångt ungefär. Undrar om jag skulle passa i det? Nu har jag håret uppklippt och det kortaste håret är ungefär till hakan, när man gör en fläta eller en låg tofs ramlar det kortaste håret fram, och det ser ut som kort frisyr. Då ser det ganska fint ut faktiskt. *funderar* Ska till frissan om en månad. Får se vad jag ska göra då. M vill inte att jag ska ha kort hår, och det talar nog emot att jag klipper mig. Jag har alltid haft ganska långt hår. Utom en gång när jag var liten och bestämde mig för att klippa av luggen under pappas täcke... slutade med en utflykt till frissan i Kramfors och jag kom hem med stubb och hockeyfrilla... så kan det gå. Dessutom klippte jag mig axellångt på resan till St. Petersburg. Ett plötsligt infall var det, då hade jag väldigt långt hår. Men det växte ut igen. I gymnasiet hade jag hår ner på halva ryggen, men sedan har jag succesivt klippt det lite kortare och kortare. Nu är det väldigt uppklippt och jag funderar på att klippa det rakt av och käklångt för att få det att växa ut rakt igen... Dessa svåra frågor.... he, he.


Idag har vi varit inne i stan och strosat runt. Köpte en glass och fikade lite, sedan åkte vi ut till Kista golfklubb och deras range och slog några bollar för första gången i år. Det gick ganska bra, fick i väg de flesta bollarna utan att slå i mattan för många gånger. Dock funderar jag på om jag ska gå om nybörjarkursen igen eftersom det har tagit mig två år att försöka få mitt "gröna kort" Det låter som jag är skitdålig, men det tycker jag inte att jag är. Jag går runt på 16-17 poäng varje runda men jag kan inte vara jämn över 18 så då tycker jag inte det är någon idé att spela upp... Får se hur jag gör.


Ikväll har vi ätit tacos, och snart ska vi se nån film "Pineapple express", får se om den är ok. Har även köpt ett nytt nagelack idag, får se om det är fint på. Det glittrar. Bilder kommer.


//C

 
 
Bloggspejaren

Bloggspejaren

12 april 2009 22:22

*Nu går det bra att nominera till månadens blogg hos mig!*

http://bloggspejaren.blogg.se

 
Ingen bild

therese

14 april 2009 10:04

i värsta fall så växer det ju ut igen. tre mig, jag har ju haft alla möjliga längder de senaste åren =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Ovido - Quiz & Flashcards