Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Vad händer Kalmar FF?

Av C&M - 19 april 2009 20:08

Hur går det nu? Vad gör ni? Varför har ni inte vunnit någon match än? Börjar ju bli lite orolig för att det ska gå från absloluta toppen till absoluta botten... Att de åker ur direkt... De säsongerna de har varit uppe i allsvenskan har jag alltid varit mest lycklig över att de har klarat sig kvar. Guldet förra året var hur sjukt som helst men mest av allt är jag glad över att de ligger i Allsvenskan.


Ångesten från förr börjar krypa sig på. Jojo Kalmar. Gå upp, åk ur, gå upp, åk ur.... Ska det bli nåt nytt nu? Vinn, åk ur? Fast man vet ju att det kan vända fort. I år kan vi KFF supportrar inte vänta oss ett topplag, de kommer vara i mellanskiktet, eller längre ner. Dock är de för bra för att åka ur, och det finns lag i serien som är sämre. Det avgörande är att anfallarna måste börja göra mål. Hur kan man köpa in en anfallare som inte har gjort särskilt många mål i sitt tidigare lag? 12 mål på 69 matcher... Känns lite osäkert. Jag håller tummarna för att det kommer att vända. Att Dauda, Sacramento plus Elmarna kommer igång, och att de nya brassarna Santos och Rodrigues är så bra som Nanne hoppas. De måste vinna några matcher mot de lite sämre lagen fast de egentligenär på samma nivå som Kalmar just nu. Det känns som laget just nu är i något sorts överlägest läge där de verkar tycka att; "vi är svenska mästare, vi behöver inte ta i. Det löser sig av sig självt". Alla vill slå svenska mästarna. Man måste ta i. Kämpa Kalmar! För fan! VAKNA!! Ni är bättre än vad ni visar just nu. Skulle jag ha tippat hur allsvenskan skulle sluta innan säsongen började skulle jag tippat Kalmar som trea. Som tur var gjorde jag inte det. De kommer aldrig komma så högt upp. De är redan för långt efter. De blir sjua i år, förhoppningsvis...


//C 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Ovido - Quiz & Flashcards