Alla inlägg under april 2009

Av C&M - 12 april 2009 19:53

.....min mobil fungerar inte längre, det har den inte gjort på några dagar, men nu ska den iväg på service. Jag har sån där touch screen, och nu verkar det som att den har hängt sig och telefonen går in och ska skriva meddelanden hela tiden. jävla skittelefon! så nu ska den iväg på service, och jag fick en lång lista från halebop om vad som kan hända om det inte är ett fel som täcks av garantin. En hel del verkar det som, kolla här:


Om garantin inte täcker felet kommer ett kostnadsförslag att skickas hem till dig, priset som visas i kostnadsförslaget visas utan moms.
Om inte kostnadsförslaget godtas av dig som kund, kommer en undersökningsavgift på 500kr att tas ut om du vill ha telefonen returnerad utan att den åtgärdats.

Garantin omfattar inte:
1. Detaljer av förbrukningkarraktär, såsom t ex batterier.
2. Normalt underhåll, såsom t ex rengöring av produkten
3. Förslitning eller förändring av varan som är en följd av normal användning av varan.
4. Inställnings- eller justeringsåtgärder som är avsedda att utföras av användaren

Halebop svarar inte för fel som uppkommit genom:
* Att varan inte skötts eller brukats i enlighet med bruksanvisningen
* Att varan utsatts för onormalt brukande eller något liknande förhållande
* Att varan vanvårdats
* Att varan varit utsatt för olyckshändelser eller annan yttre påverkan
* Att varan varit utsatt för elektrisk överspänning från tex åska eller blixt
* Att varan ombyggts eller ändrats
* Att service eller reparation utförts av verkstad som inte godkänts av Halebop
* Att annat än originaldelar monterats eller någon liknande åtgärd vidtagits av köparen

Halebops servicepartner kommer att ta betalt för felundersökning i ovanstående fall.

Men jag har ju inte gjort något!!! Ja, ja, vi får se vad som händer. Tyvärr har jag blivit kär i en annan telefon redan, titta så fin den är


VILL HA!!!!!


//C

Av C&M - 11 april 2009 21:48

Hoppas påsken är bra för er som läser. Själv har jag haft en skön ledighet hittills. Nu är vi hemma igen efter en kort vistelse i Dalarna och vi har haft det jättetrevligt men nu är jag ganska trött och det är också skönt att vara hemma. Det är jättekul att träffa alla men det blir ju ganska intensivt och man önskar man hade lite mer tid på sig. Dock har vi två katter som blir ensamma för länge om man ska stanna borta mer än två dagar. Man blir väldigt bunden när man har katter, det är det som är synd. Själv ville jag inte ha några katter egentligen. När jag var yngre hade vi en katt, och jag visste med mig hur upplåst man blir. Du måste alltid ha en kattvakt och det är inte så lätta att fixa jämt. När M och jag hade bott ihop i ett år flyttade jag tillbaks till Kalmar för att plugga. Då ringde han mig en dag och sa: "vet du vad jag har här hemma?" FAAAAAN tänkte jag. Då hade han pratat lite om att det skulle vara så mysigt att ha en katt. När du väl har tagit hand om en katt har man ju inte hjärta att lämna tillbaks den, så M behöll den. Det visade sig dock att Brutus som han fick heta, inte var riktigt som han skulle. Var ganska aggressiv och elak ofta. Vi försökte det mesta, uppfostran, sån där spray som man håller de lugna med. Leksaker, släppte ut honom i koppel så ofta som möjligt men inget hjälpte. Han var väldigt leksugen och försökte jaga och bitas och leka hela tiden. Vi började fundera på att vi kanske var tvugna att avliva den lille kissen då han började bli stor och kunde bli riktigt farlig. Men då tog vi ett något konstigt beslut: om vi skaffar honom en kompis så blir han kanske gladare. Så vi skaffade Zlatan. *MAGIC* Direkt när vi tog hem lille Zlatan så lugnade Brutus ner sig. Först blev han lite förkyld och sjuk, men repade sig. Sedan lämnade inte Zlatan honom ifred och har inte gjort det sedan dess. Nu har han alltid sällskap och alltid snäll, om man inte busar upp honom ordentligt. Han är en katt som man ska ha respekt för men han är såååå gosig, på hans villkor. M å jag kan göra i stor sett vad som helst med honom; bära, gosa och leka. Men när gränsen är nådd så är den, och då säger han ifrån. Tussarna är jätteglada för att vi är hemma och det är kul att se dem också!


Tack Susanne, Alfred och Robert för en jättetrevlig helg!


//C å M



Av C&M - 9 april 2009 18:13

Till alla som tror att blinkers är tillval på bilen. Den finns där av en anledning, att visa andra i trafiken vart ni ska!!!


//C

Av C&M - 9 april 2009 14:35

Går till alla renhållningsarbetare som går i våra vägkanter och plockar upp skräp! Vi är lyckligt lottade som har såna människor i Sverige. Det är så tråkit när man är i södra europa och man ser att det ligger papper och plastflaskor och annat skit vid vägkanten och det ser för jävligt ut. Tack ni som plockar upp! Och tack alla ni som inte slänger ut skit genom fönsterna på bilen!


//C

Av C&M - 6 april 2009 21:59

Det blev 1-1 i premiären borta mot Gävle. Som jag har skrivit tidigare skulle det bli en tuff match och det blev ett kryss som jag tippade. Det var starkt gjort, men jag har inte sett matchen och vet inte hur matchbilden såg ut. Jag såg dock att kalmar vann skotten på mål med 1-8 och 7-15 i skott överhuvudtaget. Det är inte godkänt. Såg två chanser i sammandraget som borde ha varit mål. Man får väl låta grabbarna spela in sig lite så kommer nog målen och trepoängarna! Heja Kalmars röda bröder spela nu så kulan glöder, FF, FF, FF! Roligt att Tobbe Carlsson fick följa med till matchen idag, det är en riktigt bra spelare som behövs när det ska köttas i backlinjen.


Måndag idag och lite lång och tråkig dag. Jag vet vilket yrke jag har valt och måste därför ta ansvar för det men ibland blir jag så jäkla trött på folk som ringer och är arga och klagar en massa. Vi som sitter där i kundtjänst försöker bara hjälpa till. Vi gör allt för att kunderna ska bli nöjda och glada. Ibland funkar helt enkelt inte larmet. Ibland missar vi lite i informationen, ibland blir leveransen sen. Sånt händer! Folk som inte kan hantera sånt, som inte kan ha förståelse för sånt vi inte kan påverka borde ta en valium. De som inte förstår att vi försöker hjälpa till, utan bara gnäller och skäller. Tror de att de får bättre service om de är otrevliga? Blir de prioriterade? På mitt förra jobb var det en kille som hade en riktigt sur och arg och elak kund i telefonen som krävde att få prioritet på en gång. Då sa min kollega, visst men det kan ta en stund. Satte killen på vänt och åkte och käkade lunch. Sen när han kom tillbaks kopplade han vidare honom. Så kan det gå om man är riktigt otrevlig. Nu jobbade han inte i kundtjänst. Sånt beteende finns inte i en kundtjänst. Skärp er människor som inte kan förstå att när de ringer kundservice får man hjälp (i de flesta fall). Det finns riktigt dålig kundtjänst också men man behöver ju inte utgå från att man inte ska få hjälp. Som tur är har jag utrustats med förmågan att inte ta åt mig, att låta kunderna skrika och vara arga utan att bli stött. Visst kan jag bli arg på kunder som är elaka och få en stark lust att skälla tillbaks, men det är ingen idé. Det är bäst att låta dem skrika av sig och sedan hjälpa. Men idag var jag på bristningsgränsen när jag pratade med en riktig skitgubbe som var så stöddig och jobbig och som skällde på allt även allt. Han hade inte fått en sak som han skulle ha i sitt paket, en GSM modul, de är restade hos oss så det fanns inga att skicka till honom. Men jag fixade fram en åt honom ändå. Trots det var han så elak. Då har man ingen lust att hjälpa. Visst, han skulle ha haft den från början, men när han ringer in och är så elak då tar det stopp. Hoppas jag aldrig behöver prata med honom igen!


Skönt att skriva av sig =)


//C



Av C&M - 5 april 2009 22:00

Titta 2 minuter in i filmen. Betongbilen försvinner!!! Så jäkla roligt!

Av C&M - 5 april 2009 19:05

...i änglar och demoner i helgen. Tror jag ska hinna sätta mig och läsa en stund nu när steken är i ugnen. Nu är jag dock väldigt hungrig och vet inte riktgit vad jag ska äta. Om jag ska äta. Min viktminskning har verkligen tagit stopp. Det händer inget nu. Vi som har levt så nyttigt och bra i två veckor nu, och tränat har jag gjort tre dagar i veckan. Ändå så står det still på vågen. Till och med några hekton mer än förra veckan. Det är riktigt deprimerande nu, jag gör ju allt jag kan men det är som om det inte ska gå att gå ner mer nu. Jag hoppas verkligen att det är muskler som har bytt ut nåt kilo fett. Eller så är det nåt annat. Funderar på om det kan vara att vi äter vit fiberpasta, och vitt ris och inte fullkorn. Så det får vi ändra på och se om det blir bättre. Dessutom äter jag macka och yoghurt på morgonen, ska testa havregrynsgröt och knäckemacka nu istället. Men då måste jag kliva upp tidigare, det är inte kul.


Helgen har varit skön. Igår blev det shopping och strosande på Barkarby Outlet. Sedan städade jag och M bytte däck på bilen. På kvällen åkte vi in till stan och käkade på Vapiano, italienskt, mmmm va gott det var. Roligt koncept, och det luktade Italien.


Nu börjar jag känna att det börjar lukta gott från steken i ugnen. Jag gör en stek i lergryta med morötter, pasternacka, lök, vitlök och steken är en nötstek av nåt slag. Kryddor är kryddpeppar, lagerblad och nejlika. Lite olivolja och lite flädersaft ligger på botten. Hoppas det blir gott! Det luktar skitgott i alla fall.


Idag köpte jag mig ett par riktiga löparskor. Hoppas jag inte får så ont på sidan av foten nu. Mina gamla skor var ju inte så bra gåskor.


Nu ska jag läsa.


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards