Alla inlägg den 17 juni 2009

Av C&M - 17 juni 2009 22:00

Dagarna går så väldigt fort nu. Det är så mycket att göra på jobbet så dagarna swichar förbi. Kvällarna går fort för man vill inte att det ska gå så fort. Det är lite elakt. Ikväll har jag tagit det lugnt, M var iväg och spelade kropfotboll (livsfarligt) och jag glodde på några avsnitt av How I met your mother. Det är en riktigt bra och rolig serie. De visar repriserna på trean men jag ville se de nyaste avsnitten. Såg på nån blogg att de ska göra en femte säsong. Jag undrar när de ska visa hela fjärde säsongen på trean.


Finns det någon som kan utmana Usain Bolt om guldet på 100 meter i årets vm? han är så fruktansvärt överlägsen och jag tycker nästan synd om hans konkurrenter. Varför hålla på om man inte kan vinna? det kan ju inte finnas en tävlingsinriktad idrottsman eller kvinna som nöjer sig med att bli tvåa? Jag skulle inte kunna göra det...


Nu är det snart dags att sova. Jag hade så väldigt svårt att somna i går kväll så jag är ganska trött idag. ska bli skönt att sova och skönt med långledigt.


//C 

Av C&M - 17 juni 2009 18:25

Säga vad man vill om vår regering och oppositionen... men debattera är de inte bra på! det blir dagisfajter varje gång. Det var du, nej du, nej du, nej du.... Så fruktansvärt tröttsamt... Fast så har det väl alltid varit. Det som är tråkigast med politiska debatter är att ingen vinner. Nu menar jag inte vinner som att någon har bäst argument, nej jag menar att någon säger att: "Fan du har rätt, jag ger mig, jag byter sida" Det händer ju aldrig. De står bara och tjatar på och inte en vanlig svensk människa tycker att deras debatt är intressant.


Det som stör mig mest dock, på tal om att byta sida, är de svenskar som hoppar mellan att rösta på sossarna och moderaterna. Jag såg en mätning som nåt undersökningsföretag hade gjort. I den mätningen hade Sossarna tappat 5% av sina väljare sedan senaste mätningen och Moderaterna hade ökat med 5% edan senaste mätningen. Inga av de andra partierna hade några synbara förändringar. Nu till mitt stora störningsmoment: hur fan kan man sitta och fundera på om man ska välja S eller M? Det är så skilda partier fundamentalt att jag tycker inte man ska kunna hoppa över från det ena till det andra så lättvindigt. Gör folk det? Hur tänker de? "Nä men idag sa Reinfeld nåt bra, då ska jag rösta på M" och två veckor senare säger Mona nåt bra "nu måste jag rösta på S" Jag blir riktigt irriterad på de som röstar på det sättet. Då har man inte riktigt fattat vad partierna står för. Det är en sak att vela mellan S, V eller kanske till och med C.  Eller samma med att välja mellan M och FP och C. Men inte mellan M och S.... Det går bara inte ihop för mig. 


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards