Alla inlägg den 2 juni 2009

Av C&M - 2 juni 2009 23:12

I morse vaknade jag med en sprängande huvudvärk. Jag mådde illa och hade lite yrsel. Yrslig har jag varit förut, och har käkat lite järntabletter för jag har trott att det har berott på järnbrist men jag har inte tagit några tabletter på ett tag så jag funderar på hur det ligger till med järnet egentligen. Det är så läskigt att bli så yrslig, jag kan inte ställa mig upp utan att det snurrar utan får bara ligga i sängen och försöka sova i stället. Jag insåg när jag vaknade att jag inte kan kliva upp och absolut inte köra bil till jobbet så jag la mig ner och försökte sova ett par timmar till. Yrseln försvann när jag vaknade igen, men huvudvärken och lite illamående fanns kvar men jag åkte iväg till jobbet i alla fall. Hade ingen lust att vara sjuk en dag till, det skulle betyda sjuk tre gånger inom loppet av fyra månaders provanställning. Det ser inte bra ut! Den här veckan är dock lite jobbig. På fredag är det min farbrors begravning och jag gruvar mig rejält. Jag vet inte hur jag kommer att reagera... Dessutom krestar mina tankar runt det nästan hela tiden. Det tär en del.


När jag väl hade kommit fram till jobbet fick jag veta att någon, någonstans i kista hade grävt av en kabel som gjorde oss helt internet och affärsystemlösa.... Det gjorde att det inte gick att göra någonting utom att svara i telefon. Det är såna gånger som man märker hur handikappade vi är i dagens datasamhälle. Vi fick lungt och fint sitta och ta uppgifter från alla kunder och i morgon kommer vi att få försöka lägga upp alla utbytesordrar och göra noteringar i kundkorten. Jag kommer hamna efter så dant... som tur är var det en ganska lugn dag på telefonen. Jag fasar för tanken på att det kunde ha blivit mycket värre. Vi får se hur det blir i morgon. Jag håller tummarna för att det är lugnt då också så jag kan komma ifatt med allt.


Idag har M varit så duktig och lagat mat och tvättat. Jag har hjälpt till lite grann, men inte så mycket som jag borde. Såna här gånger känner jag mig så lat och dålig men jag är skittrött när jag kommer hem... M verkar ha mycket mer energi än vad jag har... Jag önskar jag hade den energin men hela jag verkar vara helt kraftlös och utpumpad. Vet inte vad det är för fel just nu....Tack gubben, i morgon gör jag spagett i och köttfärsås the way you like it!


//C

Ovido - Quiz & Flashcards