Alla inlägg den 22 juni 2009

Av C&M - 22 juni 2009 22:27

...som Kalmar FF får möta i första omgången i Champions Leuage. Jag vet inte så mycket om dem men det blir säkert inte lätt, särskilt inte när man vet hur taskit de har spelat under första delen av säsongen. Dock är ju Kalmar mitt under säsong och det tror jag inte Debrecen är. Det måste ju gynna Kalmar. Debrecen ska tydligen vara ganska bra dock. Duktiga att hålla i bollen och och starka. Vi får se hur det går. Första matchen spelas på bortaplan den 14e eller 15e juli. Returen spelas 21 eller 22 juli.


England-Tyskland blev 1-1 i U21 EM. Det var ingen höjdarmatch och jag är inte impad av något av lagen. DOCK va det en match där oavgjort räckte för att båda skulle klara sig till semi. Då är jag mer impad av det spel Sverige har presterat. Trots förlusten mot Italien tycker jag de spelade bra. Två misstag leder till målen, men i övrigt hade Italien inte mycket offensivt utan safe spelade mest. De fick ju det utgångsläge de ville ha, tidigt mål och sedan kunde de bevaka ledninge. Trots det tycker jag småkillarna var bra. Go Småpojks! I morgon vinner vi!


//C


Av C&M - 22 juni 2009 22:02

Så kommer man hem idag, efter ytterligare en dag med sura kunder. Eller, alla kunder är inte sura vi har jättetrevliga kunder också, de förgyller vardagen. Dock, man är ju inte på jättebra humör när man kommer hem då det är övervägande sura kunder som ringer, och vad hittar man då? Jo, en räkning från idioterna på 3. Jag skaffade mobilt bredband från dem när vi flyttade hit till nya lägenheten. Då hade de något som hette nöjd kund garanti och man fick skicka tillbaks bredbandet om man inte var nöjd. Jag var inte nöjd, vi kunde ju knappt komma ut på internet. Därför ringde jag 3 och hörde om det gick att returnera. Japp, det gick bra sa dem. Jag fick adressen det skulle skickas till och blev instruerad på hur jag skulle göra. När jag kom hem skickade jag iväg paketet och allt var frid och fröjd. Tills idag. En räkning på nästan 500kr dimper ner... Jag ringde till 3 och då var det inte alls samma sak som när jag ringde förra gången. Nu sa de att de inte visste hur de skulle göra med den här nöjd kund garantin, utan han jag pratade med skulle återkomma i morgon. Så kan de för fan inte göra! När jag ringde första gången sa de klart och tydligt att det gick bra att returnera så det gjorde jag. Nu vet de inte längre. Vad är det för jälva sätt?! Jag blir jättearg. På mitt jobb skulle vi väl aldrig säga till en kund att: Visst kan du returnera, men när paketet kommer tillbaks skickar vi ändå ut fakturor... Vad vore det för jävla strategi? Nä, skärpning måste jag säga och jag vet inte vad jag tar mig till om de ringer i morgon och säger att jag inte får returnera. Då säger jag som våra kunder gör ibland, Jag går till konsumentombudsmannen eller allmänna reklamationsnämnden. Så får det ju faktiskt inte gå till, de kan ju inte säga en sak och sedan gäller inte det längre... Buuuuu för det...


Annars har väl kvällen varit lugn. Vi cyklade in till jakobsbergs centrum och handlade. Det är ganska trevligt att cykla men jag märker att jag får ont i mitt vänstra knä. Det är inte så bra men det blev nästan en mil som vi cyklade. Det är bra för flåset då det är mycket uppförsbackar åt båda håll, men då givetvis också nedförsbackar =).


Tröttheten börjar ta ut sin rätt på min lille älskling. Han har somnat i fåtöljen nu. Samtidigt känner jag mig ganska sliten och trött nu. Ska bli skönt att sova. 


24 arbetsdagar kvar till semestern...


//C

Ovido - Quiz & Flashcards