Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Alltså, det här med politik...

Av C&M - 17 juni 2009 18:25

Säga vad man vill om vår regering och oppositionen... men debattera är de inte bra på! det blir dagisfajter varje gång. Det var du, nej du, nej du, nej du.... Så fruktansvärt tröttsamt... Fast så har det väl alltid varit. Det som är tråkigast med politiska debatter är att ingen vinner. Nu menar jag inte vinner som att någon har bäst argument, nej jag menar att någon säger att: "Fan du har rätt, jag ger mig, jag byter sida" Det händer ju aldrig. De står bara och tjatar på och inte en vanlig svensk människa tycker att deras debatt är intressant.


Det som stör mig mest dock, på tal om att byta sida, är de svenskar som hoppar mellan att rösta på sossarna och moderaterna. Jag såg en mätning som nåt undersökningsföretag hade gjort. I den mätningen hade Sossarna tappat 5% av sina väljare sedan senaste mätningen och Moderaterna hade ökat med 5% edan senaste mätningen. Inga av de andra partierna hade några synbara förändringar. Nu till mitt stora störningsmoment: hur fan kan man sitta och fundera på om man ska välja S eller M? Det är så skilda partier fundamentalt att jag tycker inte man ska kunna hoppa över från det ena till det andra så lättvindigt. Gör folk det? Hur tänker de? "Nä men idag sa Reinfeld nåt bra, då ska jag rösta på M" och två veckor senare säger Mona nåt bra "nu måste jag rösta på S" Jag blir riktigt irriterad på de som röstar på det sättet. Då har man inte riktigt fattat vad partierna står för. Det är en sak att vela mellan S, V eller kanske till och med C.  Eller samma med att välja mellan M och FP och C. Men inte mellan M och S.... Det går bara inte ihop för mig. 


//C

 
 
Liz

Liz

17 juni 2009 22:25

Hej!
Var bara tvungen att kommentera på det här. Visst kan det verka konstigt när folk hattar mellan m och s sådär, men det betyder nog (tyvärr) inte lika mycket för alla som det kanske borde göra.

Jag är uppvuxen med en familj som röstat blått, och för mig tog det många år att inse att jag kanske inte sympatiserade med deras åsikter. Nu röstar jag rött. Jag har alltså bytt från den ena sidan till den andra, utan att vara en som "hattar" mellan partier.

Ok, jag hoppas du förstår vad jag menar. Jag håller absolut med dig i vad du skrev! Men menar bara att det ibland händer att man byter sida utan att det är särskilt lättvindigt...

Ha det fint!

http://lexoliz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards