Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

Just another manic monday

Av C&M - 8 juni 2009 18:29

Då var måndagen avklarad jobbmässigt. Vi somnade i skaplig tid igår vilket skulle ha inneburit 8 timmars sömn i natt om jag hade fått sova hela natten.  vid fyra vakande jag av en katt som var väldigt sugen på att vara uppe i ansiktet på mig. Jag försökte mota bort honom men det gick inge vidare. Han började gosa och trampa och jag hade inte hjärta att ta bort honom. Sedan gick M då vaknade jag också. Men det var ändå två härliga timmars sömn kvar.... trodde jag.... Innan sju, jag vet inte hur mycket innan, började det smälla här utanför och skaka tillfälligt i väggarna. Det var anläggningsarbetarna som hade börjat fixa till runt vårt hus. De grävde och åkte med maskiner och jävlades. Fan vad de lät. jag ville gå upp och skrika åt dem att lägga av. Men samtidigt vill jag ju få fint här utanför. Nu i eftermiddag ligger det jord istället för grus runt vår lägenhet. Det tar sig sa mordbrännaren.... Det blir nog gräsmatta här också...


Dock fick grävningen en liten bieffekt. När jag skulle gå i morse var det bara Zlatan som var framme. Jag såg inte röken av brutus. M hade sett honom innan han gick och han var tvungen att mota bort honom från att smita ut. Men jag klev upp var han som bort blåst. Han syntes inte till. Jag letade lite men var tvungen att gå. Både M och jag blev oroliga så jag åkte hem på lunchen för att leta efter honom. Jag hittade honom under soffan, livrädd. Han stirrade runt sig och jag var rädd att något hande hänt, att han hade fått en hjärnblödning eller nåt, jag vet inte. Tror inte ens katter kan få det men många tankar snurrade. jag fick ut honom från under soffan och såg då hur han gick lågt som en ferarri och tittade rädd bort mot altandörren och gick försiktigt in mot kattlådan.Det var så uppenbart att han var livrädd för de som var utanför och jobbade. det lät ju jättemycket så jag förstår honom. ibland small det så högt att huset skakade. Det var inte så kul. Men det verkar som att de är klara nu med att lägga ut sand utanför vårt hus. Hoppas de går vidare till nästa hus i morgon.


Jobbet var lite stressigt i dag men semestern närmar sig med stormsteg. Det är bara 6 1/2 vecka kvar nu tills den 24 juli som är min sista dag innan semestern =) Det går så fort... och snart är det midsommar men man önskar ju att vädret kunde vara bättre. hoppas det tar sig...


//C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Ovido - Quiz & Flashcards