Alla inlägg under maj 2010

Av C&M - 6 maj 2010 23:08

Nu är det snart helg. Shit va skönt. Den här veckan har vrait jobbig eftersom jag har varit hungrig varje kväll. Det börjar släppa nu, så hungrigheten är inte lika jävlig ikväll. lite kurr i magen är det väl men det får gå. Idag var vi ute och gick i 40 minuter vilket gav mig 200 extra kalorier att äta. What did I do? Jag åt inte upp dem så jag ligger 200 kalorier + idag. Stolt över mig själv och klappar mig på ryggen. Fast i morgon blir det svårt... vi har ju vårt fredagstacos och satan va kalorier det är i den maten. När jag hade skrivit in alla ingredienser var jag uppe i 800 kalorier för två tacosar... och nu när jag tänker på det har jag glömt avokado... det blir en promenix när jag kommer hem imorgon så jag får några extra kalorier att käka... Lördagen lär inte bli smal den heller så den får nog inledas med en prommis den med. Jag måste ner i vikt och nu är jag på G!!


//C

Av C&M - 4 maj 2010 21:32

Jag vill ha nya kläder! Mina kälder har blivit så tråkiga och jag vet inte vad jag ska ha på mig på dagarna. Det är ett evigt gissel att komma på nåt att ha på sig nästa dag. Man skulle kanske börja göra klädlista, precis som vi gör matlista. Det här ska jag ha på mig måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag. Det skulle ju vara så enkelt.


Nu har vi äntligen tagit tag i oss själva! Vi ska ner i vikt. Beach 10 here we come! Vi siktar på 20kg lättare innan semestern och det är 11 veckor dit. Det måste gå! Men det värsta med att gå ner i vikt är den första veckan. Den där jävliga veckan när man är hungrig hela tiden, och man vill bara gå och lägga sig och sova för att slippa tänka på mat. Vi började igår, men jag fuckade upp det på en gång med att äta chips i går kväll. hur kunde jag vara så dum?? Har haft ågren hela dagen idag! Fast det blev ju inte bättre idag. En tjej på jobbet fyllde år, och vi fick tårta... jag kunde inte låta bli. en liten slice blev det. Det värsta är att vi har en ny födelsedag snart och då blir det väl tårta igen. skit också! Fan vad det kurrar i magen nu... Jag lovar att det enbart beror på att jag inte får äta mer idag. Om jag inte tänkte på att gå ner i vikt hade jag inte varit hungrig. Jag hatar det här. Vill ha godis!!!!


//C

Av C&M - 4 maj 2010 20:46

Recepttips fläskstek i lergryta:


1 stycke lergryta!

1 stycke fläskbit av nåt slag, bog eller liknande. ca 1.5kg

1 msk olivolja

2 msk apelsin/blodapelsinjuice

1-2 morötter

1 äpple

1 gul lök

10st torkade enbär

1 msk nejlika

2 lagerblad

7 kryddpepparkorn

salt och peppar.


blötlägg grytan 1 timme om den är ny, 10-15 minuter om den är använd tidigare. salta och peppra steken. Häll olivolja och juice i botten av grytan, lägg i steken. Dela morot, lök och äpple och lägg dem runt steken i grytan. lägg i enbär, nejlika, lagerblad och kryddpeppar. salta och krydda över grönsakerna.


Ställ in i kall ugn och slå op 225 grader. Låt stå ca 1.5 timmar. Gör gärna sås på skyn som blir över  när köttet är klart. Servera med potatis, sås och gele.



Av C&M - 3 maj 2010 20:57

nu börjar det bli jobbigt. Vintern har varit så lång, och det verkar inte vara någon värme på väg. När sommaren ligger på lur runt hörnet, och man så gärna vill ha sommar blir tillvaron så tjurig. Jag vill ha värme, och sol och semester. Som det ser ut nu är det inte nära dock. Långt in i maj verkar det bli kallt och jävligt. BLÄ! Men det är mindre än 3 månader till semestern  


Nä, det är dags att boka en resa till hösten så man har nåt att se fram emot. Jag är velig dock. Vi är sugna på att åka till New York, men jag är även väldigt sugen på att åka till nåt härligt varmt ställe. NY ska va helt fantastiskt, men en resa dit blir förmodligen mer stress och nervositet än semester. Stress för att hinna med så mycket som möjligt på kort tid, och nervositet i flera veckor innan för den där förbannade flygresan. Solsemester å andra sidan är inte så långt bort, 4 timmar så är man i solen och kan koppla av i en hel vecka. Men hur kul är det då egentligen? Jag vet inte...


//C

Ovido - Quiz & Flashcards