Alla inlägg den 29 maj 2010

Av C&M - 29 maj 2010 00:57

Jag blir så trött på tjafset om Melodifestivalen. Alla som säger att vi måste inse att vi skickar skitlåtar som inte har någon chans... men hallå!! det är ju vi själva som har röstat fram låtjävlen. Om nu någon tycker det är skit, varför röstade ni inte när svenska finalen var? varför röstade ni inte mer. Anna Bergendahl var vad svenska folket gillade bäst i år? Varför ska vi rösta på nåt vi inte gillar bara för att det ska gå bra i Eurovision? Det är inte logiskt. Vi i Sverige verkar inte riktigt ha samma musiksmak som många andra länder och då får det väl va så, men vi kan ju inte sitta här hemma och tänka att: "fasen jag gillade Annas låt men den går nog inte så bra i Europa så jag röstar på Peter Jöback istället". Det funkar ju inte så. vi röstar på det vi gillar och det ska inte sluta vara så. Alla kan inte tycka lika och det är så jäkla tråkigt med de som skriker "Vad var det jag sa!" så fort det inte går så bra. Kul för er att ni hade rätt, var det roligt för er? Känner ni er stolta?


Vi har demokratiskt röstat fram vem som ska vara vår representant, då får vi leva med det också. Jag tycker fortfarande låten är bra, trots att den inte gick vidare.


//C

Ovido - Quiz & Flashcards