Alla inlägg den 20 maj 2010

Av C&M - 20 maj 2010 21:59

Det är egentligen fantastiskt vad mycket historia det finns i Stockholm, och att man aldrig tar sig tid för att lära sig den. Det finns så mycket att titta på. Vi kikade precis på Sveriges nya historia eller vad det nu heter, och då pratade de lite om stockholm. Jag hade ingen aning om att alla regenter från Gustav II Adolf till Gustav V ligger begravda där. Livrustkammaren på Slottet innehåller enorma skatter och häftiga grejer att titta på. Mitt inne i city finns en bostad som ser likadan ut nu som den har gjort hur länge som helst. Varför tar man sig inte tid? Det är väl lika bra att vara ärlig. Jag orkar inte men nu har jag bestämt att vi ska ner i livrustkammaren och går i riddarholmskyrkan nån helg framöver. I flera år har jag dessutom sagt att vi ska åka ut till platsen där den tidiga staden Birka låg. Vi måste göra det iår!!


//C

Ovido - Quiz & Flashcards