Alla inlägg den 12 maj 2010

Av C&M - 12 maj 2010 22:34

Nu har det beslutats att Lindgården, den gamla festvåningen på Djurgården, ska rivas. Jag säger inte så mycket om det, man kan väl se båda sidorna av myntet. Tråkigt att en gammal anrik byggnad som representerar Djurgårdens byggnadsstil väl ska rivas. Den har säkert ett stort värde och den skulle gärna få finnas kvar för mig. Samtidigt är byggnaden förfallen och ingen vill göra något med den så då är det ävl lika bra att riva den och göra nåt annat kul. Det senare har tydligen beslutats. Visst, bygget hotell... men måste det se ut som fan? Kan det inte smälta in lite i omgivningarna? Ett glashus? Nåt bättre kunde de väl kommit på, eller?


//C

Av C&M - 12 maj 2010 17:50

M har åkt och spelat fotboll och jag sitter i soffan och tar det lugnt. Solen skiner och ungarna leker och gapar utanför. Symaskinen står framme och jag hatar mina gardiner för de blir aldrig lika långa. Jag har fyra gardiner, två vita och två ljus/limegröna. De har olika längd allihop.  Jag är nog två millimeter från att få ett fullständigt sammanbrott. Hur kan det vara så jävla svårt???  jag tar snart ner de jävla gardinerna och kör utan... men det blir sån insyn då. inte kul det heller.


Ikväll dröjer det innan vi kan äta. Vi ska grilla när M kommer hem och det dröjer ett tag. Matchen börjar 18.15 och det är 2x20 som gäller och sen tar det väl 20 till efter matchen och sen 20 att ta sig hem. Alltså, ungefär 2 timmar tills vi kan börja fundera på att käka... Kurrar i magen. Va ska man göra? kika lite på HIMYM kanske...


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards