Alla inlägg den 9 maj 2010

Av C&M - 9 maj 2010 17:46

Vi bor i vad man kan kalla ett barnvänligt område, och självklart ska barn vara ut och leka och stoja. MEN, de ska inte springa och skrika så högt de kan, och inte springa över vår gräsmatta och skrämma våra katter och de ska absolut inte springa och öppna dörrar där de inte bor. Jag satt här i lugn och ro och helt plötsligt öppnades dörren. Jag hörde nån unge säga nåt och sen sköt de igen dörren. Vad är det för jävla fasoner? Föräldrarna i det här område har inte nån koll och pli alls på sina barn. Jag ska kanske gå och öppna dörren hos nån granne... eller kanske gå och ställa mig och greja med deras saker på deras uteplatser... VA FAN!!


//C

Av C&M - 9 maj 2010 17:12

Det var dax för nya gardiner med vårkänsla så igår när vi gav oss i väg till Stinsen så hade jag tur och dök på ett par ljusgröna gardiner. de är jättefina och det blir mycket ljusare här inne än när vi hade de bruna gardinerna. härligt! det blir lite mer vårigt.


annars är det lite jobbigt nu för jag har fått ont i mitt öga, gillar inte det och hoppas att det inte är den där förbannade iriten.


//C

Av C&M - 9 maj 2010 14:38

I går var jag ute och svängde mina lurviga, eller det var tänkt så i alla fall. Det blev inte så mycket dansa. Vi var på White Room och Magenta tror jag det hette. Flera från jobbet var där och vi hade kul tror jag, när vi höll oss i vår lilla bubbla. Det var mycket annat folk också men ibland är man för olika människor för att det ska funka att konversera. När kvällen är slut och dagen efter är här har en obehaglig känsla innfunit sig hos mig. Vad är det för kultur runt stureplan? Jag har nog inte riktigt fattat det där förrän nu. Killarna som var på ställerna var propra, med fluga eller slips, kavaj och vällagt hår. De såg nästan ut som pojkar från 30 och 40 talet... "tjena, tjena. Hur e leeeeget?" Tjejerna däremot... jag vet inte hur jag ska beskriva det... De såg ut som prostituerade... förlåt, men många av dem gjorde det? Är det så tjejer måste se ut 2010? Jag förstår inte riktigt. Jag trodde vi hade kommit längre än så. Måste tjejer klä sig och bete sig så för att få uppmärksamhet? Gillar verkligen killar den sortens tjejer? Nog hade jag högre förväntningar på dagens män/killar. Det här är dock ett fenomen jag inte har sett någon annanstans så jag hoppas, tror och utgår från att det är en lokal tragik som enbart pågår i centrala Stockholm.


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards