Alla inlägg den 28 december 2009

Av C&M - 28 december 2009 22:44

Jag vet inte hur många gånger M har lyckats krympa mina tröjor i tvätten. Vi har alltid haft en liten överenskommelse om att jag lagar mat och städar och M tvättar och diskar. Men sen vi flyttade och fick diskmaskin och jag började att jobba till 19 vissa kvällar och kommer alltid hem senare än honom så blir det väl så att han lagar mycket mat också... stackars M får göra allt. Fast städar och plockar, det gör jag!! ja, ja, i alla fall. Idag skulle vi tvätta och vi plockade ihop högar. Jag tog en tröja som är ömtålig och ska tävttas i 30 och sa den här ska inte tvättas i 40 och visade den för honom. Jag la ner den igen brevid tvätten och så proppade jag in mörkt i maskinen. när den var klar skulle M lägga i ny tvätt. Han tar med min nya fina ömtåliga tröja. Jag ser det när jag ska tömma maskinen........ IGEN... detta händer IGEN. Jag vet inte hur många tröjor han har krympt. Och då har jag ändå sagt vilka tröjor som ska tvättas i 30 och vilka som inte ska det. Jag tror att han har räknat ut hur han ska slippa hålla koll på vad som är 30 genom att helt sonika krympa allt som är ömtåligt och ska tvättas i 30. Jag kan säga att jag blir lite trött... Nu är det inga dyra tröjor, jag handlar mest på HM och Lindex och MQ, men tänk om jag skulle ha några dyra tröjor... Men det verkar inte spela någon roll, han har nämligen krympt sin egen J.Lindeberg tröja och det verkar inte spela så stor roll...


//C

Ovido - Quiz & Flashcards