Alla inlägg den 6 december 2009

Av C&M - 6 december 2009 22:51

Såhär vill jag pimpa vårt hus! Jag vill att de ska behöva köra igång kärnkraftvärken på reservkraft för att vårt hus tar upp all energi   


//C

Av C&M - 6 december 2009 22:07

Mums, mina lussebullar blev goda för en gångs skull. Lite mindre mjöl gjorde susen. Dock brände jag första plåten lite, men inte så mycket att man inte kan äta dom. Jag har testat dom och de var också goda! Nu känner jag mig stolt! Men fan va tid det har tagit. Har hållit på sen vi kom hem från affären vid halv sex.


Ikväll är M och spelar hockey bockey igen. Jag kan tycka att det är lite väl sent att spela kl 21.30 en söndagkväll. Va 17 ska de hålla på en söndag för?


Jag trodde jag skulle slinga mig på tisdag morgon, därför var det tur att jag tittade på lappen jag fick när jag beställde tiden. Det är i morgon 8.45 jag ska dit. Bra koll jag har. Ja, ja... jag behöver i alla fall inte tvätta håret ikväll. Det gör ju hon i morgon. Skönt att börja veckan med ett besök hos frissan   


När jag precis var så nöjd med att jag inte hade bränt nån plåt så lussebullarna inte går att äta, så bräner jag såklart sista plåten med 4 små stackars bullar .


Nu ska jag titta på Ett päron till farsa firar jul för att få in lite julstämning såhär på andra advent.


//C

Av C&M - 6 december 2009 19:00

Jag vet inte vad det är med min rygg. Den värker bara jag står och går nån timma. Igår när jag var i Kista hade jag så ont i ryggen att jag nästan grät när jag satte mig i bilen. Att får räta ut den i sittställning är som att vinna på lotto... eller nåt. Jag svankar ganska mycket och det är i svanken jag har så ont. Därför utgår jag från att det är svankandet som gör att jag får ont. Kanske inte är någon dum gissning. Men det är så jäkla svårt att inte svanka. När jag försöker dra in rumpan ser det ut som jag har skitit på mig. Är det läckert?? Nä, jag vet inte vad jag ska göra. Så länge jag sitter ner är det ok. Men när jag har sovit lite för länge, eller gått en timme eller två, får jag ont. What to do? Men hela min rygg är ju fucked up säger naprapaten (eller kanske inte rikigt så, nu överdrev jag lite) som också säger att jag måste sitta på ett visst sätt för att det ska bli bättre. Men det är också knepigt för när jag sitter så får jag också ont i ryggen, fast längre upp. Ja, ja, shit happens.


nu håller jag på och baka lussebullar. Degen är nog snart färdigjäst, 12 minuter kvar, och sen ska den knådas den lille jäkeln... Hoppas jag får de fluffigare än jag brukar. De blir alltid så stabbiga. Mindre mjöl har jag läst att man ska ha då, så jag har dragit ner på det. Vi får se.


//C

Ovido - Quiz & Flashcards