Alla inlägg den 5 december 2009

Av C&M - 5 december 2009 22:51


Varför sitter han såhär?

  


//C



Av C&M - 5 december 2009 22:06

Kolla in den här coola fågeln!


Det blev inget bak idag. Efter att jag hade skjutast M åkte jag till Kista galleria och blev kvar där ett tag. Jag köpte en Sonia Rykiel bh och en fin liten svart klänning med massa tyll. Den var söt. Blir min julklänning iår =) Men ingen julklapp hittade jag =( Vet inte vad jag ska köpa. Kom igen människor, vad vill ni ha i julklapp?? Ni vet vilka ni är som jag vänder mig till!


//C

Av C&M - 5 december 2009 21:49

Jag visste faktiskt inte hur utrotningshotade hajarna är. Vithajarna hade jag nog koll på men inte alla andra hajar. Jag förstår inte att man kan döda ett djur enbart för en kroppsdel som inte ens ger smak i maten som den används till. Hajfenssoppa smaksätts med kyckling och fenorna i sig ger ingen smak. Varför ska man ha med fenorna överhuvudtaget då? Både industrin bakom valfiske och hajfensfiske är fruktansvärt grym. Alla har väl sett bilder på hur valar släpas upp för ramper till fartyg med blod släpandes efter. Hajar får fenorna avkapade och lämnas att dö. Vad är det för jävla hitte på människan håller på med? Vad gör vi med vår jord? Jag mår bokstavligt illa när jag ser den här dokumentären Sharkwater. Snälla människor, om ni känner till någon resturang som har hajfenssoppa på menyn gå inte dit. Säg till alla ni känner att inte gå dit. Bojkotta!


//C

Av C&M - 5 december 2009 15:12

Ikväll ska M på julbord med jobbet. Vad ska jag göra då? Finns det nån bra film man kan hyra? Ska man spela nåt tvspel man inte har spelat på ett tag? Vad göra? Ta det lugnt i alla fall. Det känns som jag behöver det. Åååå vad jag önskar att jag hade ett badkar. Då hade jag dragit på nån bra musik och lagt mig i ett låååångt härligt bad. Men... det har jag inget. Ja, just det... jag skulle ju baka. Fan också... det var den kvällen. Då måste jag ju handla också.


Satt upp julgardiner har jag gjort i alla fall. Det blev jättefint. Äntligen fick jag användning för mina köksjulgardiner som jag har haft några år men inte kunnat änvanda för i förra lägenheten hade vi inget köksfönster, och i lägenheten innan funkade det inge bra med dem. Här blev det kanon. Kanske kommer det nån bild. Juligt och fint har det i alla fall blivit.


//C

Av C&M - 5 december 2009 14:14

Ett nytt stjärnskott på svenska skidhimlen visade sig idag! Hanna Falk vann och femman från vm sist Ida ingmarsdotter kom fyra. Det är jättekul, men inget att slå upp stora rubriker om än. Det är OS säsong och många åkare jobbar enbart för att toppa formen inför det största man kan vinna. Det är fömodlgen flera åkare som kommer att vara halvdåliga fram till årskiftet och bli bättre framåt januari. Det gäller även tyskorna i skidskyttet. De har en fantasktik förmåga att pricka formen, det brukar de flesta stora nationerna vara... förutom just Sverige då, eftersom vi alltid är sämst när det gäller.


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards