Alla inlägg den 9 december 2009

Av C&M - 9 december 2009 21:11

Vilka jävla idioter det finns ute i trafiken. Vilken idiot bestämmer sig för att köra om i typ 60 på 30-sträcka? Det var det någon som gjorde idag i ett krön och kurva. På motsatta sidan kom jag lunkandes i 30km i timmen. Jag hann inte riktigt reagera förrän bilen hade kört förbi men efter det insåg jag att jag var typ en meter från att fronta. JÄVLA IDIOT!! Varför gör någon så. Han svände in på sin körbana när han var ungefär två meter från mig. Det var en jävla tur att jag höll 30, annars hade väl smällt. Inge kul!!


Såg att Ericsson skulle lägga ner i Gävle. Usch va tråkigt för de som jobbar där, nästan 1000 personer som får en jättetråkig julklapp. Jag vet hur de känner sig eftersom jag blev uppsagd på samma sätt för ett år sedan. Det var mycket jobbigt. Dock hade jag en fruktansvärd tur och fick nytt jobb, men usch så jobbigt det var att lämna GNT och vet att det inte skulle finnas ner. Jag trivdes så otroligt bra där. Och så alla dessa stackare som bli utförsäkrade efter årsskiftet. Jag tycker det är så sorligt att vårt samhälle har börjat handla om att jaga fuskare istället för att ta hand om de som mår dåligt. Vad har hänt med sverige? Jag kan väl säga att jag inte är så förtjust i vår borgeliga regering. Som arbetare gillar jag väl skattesänkningarna, men jag skulle klara mig utan dem om jag visste att pengarna jag betalar i skatt gick till att hjälpa dem som har det svårt. Jag tror att what goes around comes around och om man inte har medkänsla och förståelse för andra människor kommer andra inte ha det för dig.


Det har varit mycket snack på sistonde om dopning. Jag är en person som anser att alla människor är värda en andra chans. Men de som har dopat sig har jag svårt för. När de kommer tillbaks från avstäningen har de fortfarande nytta av de preparat de tog som dopade. Då är det fortfarande inte kamp på samma villkor. Två års avstäning räcker inte. Sätt in 5 år minst, så idrottaren inte kan komma tillbaks på länge och kanske inte är tillräckligt duktig då.


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards