Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Falu bandy

Av C&M - 11 januari 2010 23:36

För några år sedan åkte Falu BS ur högsta serien efter några ganska dåliga år. Jag har själv varit ganska ointresserad av bandy, men när man bodde i byn märkte man att bandy är en ganska stor sport där uppe. Det finns bandyplaner nästan överallt och när Obuchov (eller nåt sånt) regerade i Falu BS, så var de ett topplag som lirade slutspel. Sen lämnade han och det gick utför. Förra säsongen tog de sig äntligen tillbaks till Elitserien, och hur går det nu? som väntat för en nykomling. Näst sist, med 2 poäng. Hur de har lyckats ta de poängen är för mig märkligt. De förlorar med ganska stora siffror varje gång. De har 8 poäng upp till säkrare mark, med en match mindre spelad... Det är lite tråkigt. Bandy var som sagt en ganska stor sport i Falun länge. Nu vet jag inte hur mycket folk som går på matcherna, men bandyn känns som en utdöende sport. Den är väldigt centrerad till mellansverige, och med de stundande klimatförändringar är inte sporten vad den brukade vara. Coola grabbar som spelade ute i 20 minus utan att röra en min. Nu spelas det inomhus för att man inte kan garantera isen längre. Som sagt, jag är inget bandyfan men sporten som sig är en klassiker som jag önskar skulle få leva kvar som den alltid har varit. Det verkar dock svårt eftersom isen smälter bort.


Från det ena till det andra... igår var det avslutning av tour de idioter. Alltså, den där backen!! Utförsåkarna måste ju tycka att "de där längdåkarna är ju ena jävla idioter, vi åker ner men ni envisas med att åka uppför". Jag blir ju slut bara av att titta på det. Själv blir jag ju trött av att gå i en liten backe 100 meter (eller kanske inte men ni fattar). Jag blir imponerad av dem som åker touren men samtigit måste de ju vara lite kockobeng som gör det...


//C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Ovido - Quiz & Flashcards